Skocz do zawartości

Pierwszy Kontakt Z Linuksem


rutkam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o jakiegokolwiek linuksa więc proszę, aby wszelkie odpowiedzi były dawane w sposób łopatologiczny (jak dziecku w pierwszej klasie podstawówki) :)

 

Wczoraj postanowiłem zainstalować Fedorę 7 na kompie z XP. Utworzyłem sobie partycję 18 giga i tam po wielu problemach udało mi się ją zainstalować. Powstał problem, bo teraz startuje mi od razy fedora. Poczytałem troche forum i zainstalowałem gruba z płyty instalacyjnej. Nie wiem czy to istotne, ale w czasie instalacji wyskoczył mi komunikat, że brakuje czegoś związanego z jądrem i że konfiguracja pozostała bez zmian. I teraz mam pytanie czy w w/w Gruba jakoś się wchodzi w czasie odpalania systemu, czy powinien uruchomić się sam? Mnie od razu startuje fedora, ale widzę wcześniej jakiś napis Grub... Pomóżcie i nie denerwujcie się, bo wiem że dla Was jest to dziecinnie proste. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mogę znaleźć tego gnome-device-manager?

 

Mam internet na modemie Speedtouch330 (ale nie Neostradę) i chciałbym, aby mi działał na linuksie. Znalazłem to: http://forum.fedora.pl/index.php?showtopic=12431 i mam kilka pytań odnośnie pierwszego postu w tym temacie.

 

1. Gdzie umieścić dany plik, jeśli mam go na pendrive'ie?

2. O co chodzi w linijkach:

- bunzip2 NEO_Installer_*

- tar -xf NEO_Installer_*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz płytę to z płyty, a jak nie to poczekaj aż zadziała Ci internet.

 

Ad.1

Plik może być byle gdzie, po prostu wrzuć go do katalogu domowego.

Tu mała uwaga, Twój katalog to /home/uzytkownik/... ale gdzie byś nie był, to po wpisaniu w konsoli su - przeniesie Cię do /root więc będziesz musiał wklepać ścieżkę do swojego pliku, czyli coś w rodzaju

cd /home/uzytkownik/

ps. podstawy konsoli, bez tego ani rusz http://newbie.linux.pl/?id=article&show=199