Watari Napisano Marzec 1, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2009 Witam, w sprawach linuxowych jestem kompletnie zielony, więc proszę o wyrozumiałość. 1) Podczas instalacji Fedory 10, przy wyborze partycji dyski oznaczone są jako sda, sdb. Co znaczą te symbole 2) Na jednej partycji mam zainstalowanego Windowsa XP, na drugiej chcę zainstalować Fedorę. Co to dokładnie jest GRUB, jak go zainstalować, i jak skonfigurować aby przy uruchamianiu komputera mieć możliwość wyboru systemu? Proszę tylko o nieodsyłanie mnie do google i w miarę rozsądne odpowiedzi, z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Marzec 1, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2009 ad.1) wypada jakieś podstawy przeczytać, bo daleko nie pojedziesz sda - dysk numer 1, sdb - dysk nr 2 itd. Chodzi o fizyczne dyski w komputerze a nie o partycje. ad.2) GRUB to menedżer bootowania. Jeśli w trakcie instalacji nie będziesz grzebał przy opcjach programu startowego, to GRUB zainstaluje się automatycznie w MBR. Powinien uwzględnić na swojej liście również system Windows - będziesz miał więc możliwość wyboru systemu, na którym chcesz pracować. W trakcie instalacji zobaczysz mniej więcej taki ekran /dev/sda prawdopodobnie będzie OK. Chodzi o wskazanie dysku z którego normalnie bootoje się komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Watari Napisano Marzec 1, 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano Marzec 1, 2009 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...