Skocz do zawartości

Gasnie Monitor Podczas Uruchomienia


Rekomendowane odpowiedzi

Mam wielką prośbę. Jestem początkujący jeżeli chodzi o Linuksa. Zainstalowałem Fedore na PC i podczas uruchamiania wyskakuje mi czarny ekran i nic nie mogę więcej zrobić. Czy może mi ktoś doradzić co mam zrobić żeby mi się uruchomił system?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fedora 9.

PC : płyta abita nf7 na nVidi, procesor amd 1,8, 1GB ram-u, grafika Radeon X1650 series

 

Wyskakuje mi okno booting fedora, następnie booting kernel-cały czas sam wszystko ładuje.

Nastepnie welcome Fedora i press "I: to enter interactive startup i gaśnie ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grafika Radeon X1650 series
Nie wiem jak pod F9, bo ominąłem tę wersję, ale na podobne objawy w F10 (mam na płycie głównej chip radeon x1200) pomaga dopisanie parametrów jądra "nomodeset" i "nopat".

Poszukaj na forum podając te parametry jako słowa kluczowe. Najlepsze sposoby przeszukiwania forum opisane w mojej sygnaturce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj uruchomić system w trybie awaryjnym z płyty instalacyjnej (chyba druga opcja od góry - zależy z jakiej płyty instalowałeś system).

Postępuj wg instrukcji wyświetlanych na kolejnych ekranach (uruchomienie sieci możesz pominąć, bo nie będzie Ci potrzebne). Kiedy już wykonasz 'chroot /mnt/sysimage' bedziesz mógł przejść do katalogu /boot/grub i w pliku grub.conf dokonać modyfikacji

chroot /mnt/sysimage
cd /boot/grub
nano grub.conf

W linii zaczynającej się od "kernel /vmlinuz...." dopisz na końcu wspomniane parametry, wyjdź zapisując zmiany, zrestartuj system.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się