Skocz do zawartości

F11 Zamykanie Systemu


stp

Rekomendowane odpowiedzi

Mam F11 (przez aktualizację F10). Ustawione mam automatyczne logowanie do systemu. Zauważyłem pewną zależność, która nie występowała w F10. Otóż jeżeli korzystam z Terminala i jako root np. otworzę plik tekstowy i po zamknięciu Terminala zamykam system (obojętnie czy przez "uruchom ponownie" czy "Wyłącz komputer") to nie następuje zamykanie systemu tylko wylogowanie i ponowne automatyczne zalogowanie do systemu. Dopiero powtórne włączenie zamykania faktycznie zamyka system. Oczywiście sytuacja opisana nie występuje jeżeli cały czas pracuję jako użytkownik. System zamyka sie wówczas za pierwszym razem. Czy to jest specyfika F11, czy należy czegoś dokonać by było tak jak w F10?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie - to wyłącznie moje zdanie, nie widziałem oficjalnej informacji - działanie jest celowe.

Chodzi o to, żeby nie wyłączyć komputera jeśli w tle działają inne sesje. Podobnie dzieje się gdy chcecie wyłączyć lub zrestartować system z otwartą sesją na konsoli tekstowej na terminalach tty2-tty7. Sądzę, że to krok mający na celu ustrzeżenie niedoświadczonego użytkownika przed popełnieniem błędu. Coś podobnego jak opisane w tym wątku → http://forum.fedora.pl/index.php?showtopic=20870

 

Off Topic

Zainstalowałem Operę 10 Beta (kompilacja 4402) i ku mej radości działa słownik ortograficzny :) Na pohybel dys[lektykom|mózgowcom|grafom] :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Off Topic

WalDo a jak ze stabilnością działania Opery?
Nie zaśmiecajmy tematu.

W skrócie - trudno powiedzieć, zainstalowałem wczoraj, biegałem po różnych stronach pewnie ze 2h i było OK. Jak bedzie dalej zobaczymy. Zresztą zawsze można się wycofać do 9.64

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego miałem na maszynie stacjonarnej z "wiodącym :> " systemem. Rozwiązanie było banalne i związane z ustawieniami zarządzania mocą (ACPI) w BIOS.