Skocz do zawartości

Jak Zainstalowac Program Ze Strony Noip.com

mlekolak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcialbym zainstalowac program ze strony noip aby miec stala domene poniewaz moje ip sie zmienia. Sciagnolem program noip http://www.no-ip.com/downloads.php?page=linux i teraz zaczynaja sie schody rozpakowalem plik ale kompletnie nieweim co dalej jak zainstalowac?? Jestem zielony jezeli chodzi o (_linuxa_ → Linuksa) ORT dopiero sie ucze. Zgory dzieki za pomoc. Pozdrawiam

wchodzisz do tego rozpakowanego katalogu i tam masz plik o nazwie "Readme first" czyli przeczytaj mnie najpierw tam jest wszystko napisane - w skrocie - odpalas konsole - przechodzisz do tego katalogu z tym noip

wydajesz komende make pozniej komenda z roota make install . Powinno sie zaistalowac

pozniej muszisz zmienic prawa

z roota chmod 700 /usr/local/bin/noip2

z roota chown root:root /usr/local/bin/noip2 -- zamiast root wpisz nazwe swojego konta z jakiego sie logujesz np tomek to bedzie chown tomek:tomek /usr/local/bin/noip2

pozniej aby uruchomic ten programik - demonik ktory bedzie dzialal w tle dajesz komende

/usr/local/bin/noip2

kilka komend potrzebnych do zarzadzania nim

/usr/local/bin/noip2 -C konfiguracja

/usr/local/bin/noip2 odpalasz go

/usr/local/bin/noip2 -S wyswietla info o odpalonym kliencie

to tak wskrocie wszystko masz tam napisane ale nie wiem czy sobie poradzisz ;) trzymam kciuki

[root@cyrax Pobrane]# tar -zxf noip-duc-linux.tar.gz

[root@cyrax Pobrane]# dir

noip-2.1.9-1 noip-duc-linux.tar.gz

[root@cyrax Pobrane]# cd noip-2.1.9-1/

[root@cyrax noip-2.1.9-1]# make

gcc -Wall -g -Dlinux -DPREFIX=\"/usr/local\" noip2.c -o noip2

make: gcc: Polecenie nie znalezione

make: *** [noip2] Błąd 127

[root@cyrax noip-2.1.9-1]# make install

gcc -Wall -g -Dlinux -DPREFIX=\"/usr/local\" noip2.c -o noip2

make: gcc: Polecenie nie znalezione

make: *** [noip2] Błąd 127

Nie dziala (_niewiem_ → nie wiem) ORT oco chodzi :/

yum install gcc gcc-c++ make