Skocz do zawartości

Fedora 12 - Sieć Domowa.


farba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Fedory 12 - jest naprawdę niezła. ;-) Mam taki problem. Chcę podzielić łącze na komputer stacjonarny (Fedora) i laptopa (XP). Do tego celu mam użyć routera TP-LINK TL-WR340G. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak się do tego zabrać, ze względu na to, że wcześniej robiłem to tylko pomiędzy XP - XP.

Jest to kablówka z modemem Thomson'a. Proszę o wszelkie wskazówki, porady etc. Aha i jestem prawie zielony - mam na myśli sprawy podziału łącza.

 

Dzięki serdeczne za wszelką pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Serwus, dzięki za szybką reakcję. Wiesz, pod oknami to wyglądało tak, że ustawiałem po prostu ręcznie, protokół TCP/IP wpisując dane podane przez producenta na instrukcji. I używając przeglądarki dobierałem się do ustawień routera. To tak w skrócie. Tu, natomiast w przypadku Linuksa po podpięciu modemu do routera, i routera do komputera Fedora nic nie wykrywa. Używam NM do łączenia z wyłączoną usługą network - według jednego z poradników, i ciągle nic - ikona jest z czerwonym, małym x. Z wyłaczeniem usługi NM i zostawieniem usługi network, także nic. Z odpalonymi jednocześnie obiema - również nic...

Ładowałem moduł, którego Fedora używała do łączenia się przewodowo (modem ==> komputer) - forcedeth. Dla pewności. Nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić. Poprzez narzędzie setup próbując ręcznie wklepać IP, brame etc? Próbowałem - nic. A może zresetować routera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus, dzięki za szybką reakcję. Wiesz, pod oknami to wyglądało tak, że ustawiałem po prostu ręcznie, protokół TCP/IP wpisując dane podane przez producenta na instrukcji. I używając przeglądarki dobierałem się do ustawień routera. To tak w skrócie. Tu, natomiast w przypadku Linuksa po podpięciu modemu do routera, i routera do komputera Fedora nic nie wykrywa.