Skocz do zawartości

Pobieranie źródeł Aplikacji Z Repo.


Jusko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pewien kłopot. Potrzebuję pilnie pobrać źródła pewnej gry, ponieważ link do źródeł na oficjalnej stronie wygasł. Znalazłem w sieci poradę, by wklepać:

 

yumdownloader --source nazwa_aplikacji

 

Z tym, że ja nie potrzebuję pakietu do instalacji srpm, tylko źródło gry (jestem przyzwyczajony do nieco innego systemu pobierania źródeł, nawyk z poprzedniego distra). Przedstawię to na przykładzie. Piszę art o grze Atom'o'Run X-Mas Edition. W repo Ferory gra jest, ale w innych distrach nieszczególnie, więc takim userom pozostaje kompilacja. Nie mogą jednak skompilować, gdyż link do źródeł wygasł. Chciałem więc pobrać źródła z repo, wrzucić na zewnętrzny FTP i każdy byłby zadowolony. Potrzebuję jednak katalogu ze źródełkami. W przypadku Fedory nie znam się jeszcze na tym, więc może idzie wydobyć to z pakietu srpm - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że ja nie potrzebuję pakietu do instalacji srpm,
W środku *src.rpm jest (prawie) na pewno plik tar.gz czy tar.bz2 ze źródłami. Jeśli masz zainstalowanego krusadera, to możesz sobie zajrzeć do paczki i rozpakować z pomocą tej aplikacji.

 

Jeśli nie to jako zwykły użytkownik instalujesz paczkę rpm -ivh *.src.rpm. Wcześniej musisz utworzyć określoną strukturę katalogów (→ http://wiki.fedora.pl/wiki/Rpmbuild#Przygo...rodowiska_pracy )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że po instalacji takiego srpm, źródła wylądują w /usr/src, a po odinstalowaniu znikną? Jeśli tak - nie widzę tu problemu. A źródełka wydobyłem dzięki radzie WalDo. Sprawa rozwiązana - źródła wydobyte i uploadowane na zewnętrzny serwis hostingowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto