Skocz do zawartości

Fedora 13 --> Windows Xp Pro


adi23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem nowym użytkownikiem Linuxa Fedory 13 - po 10 latach używania systemów MS przerzucam się na najlepszą alternatywę - Linuksa.

Jestem 100% laikiem jeśli chodzi o ten system, staram się go ogarniać i mam pewien problem, który postaram się jak najlepiej przedstawić, otóż:

 

U mnie w pokoju stoi router oraz komputer z Fedorą, pokój dalej stoi komp z Windowsem XP Pro.

Router łączy się poprzez WiFi fo PC z Linuksem, który ma udostępnić łącze ethernet'em do PC z Windowsem.

No i wszystko ładnie pięknie, poczytałem w sieci jak mogę udostępniać połączenie z Linuksa do Windowsa - odpaliłem wszystko co potrzebne w "Maskaradzie", wpisałem odpowiednie DNS'y, IP na sztywno (w zasadzie wszystko tak, jak powinno być) i Internet nie działa. Czy możecie poprowadzić mnie za rękę ( ;) ) i wytłumaczyć łopatologicznie co gdzie i jak się robi w Fedorze, żeby Windows widział połączenie?

 

PS. Przy pingowaniu błąd "Destination Host Unreachable"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale tak całkiem bez kabli to się raczej nie da - tak czy siak, musisz mieć kabel od siebie żeby udostępnić łącze dalej (bez wykorzystania WiFi).

 

Albo znowu czegoś nie złapałem albo próbujesz wymyślić niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale tak całkiem bez kabli to się raczej nie da - tak czy siak, musisz mieć kabel od siebie żeby udostępnić łącze dalej (bez wykorzystania WiFi).

 

Albo znowu czegoś nie złapałem albo próbujesz wymyślić niemożliwe.

 

Coś mi się wydaje, że się nie zrozumieliśmy... :rolleyes:

Mój komp jest podłączony przez WiFi do routera i udostępnia drugiemu komputerowi łącze za pomocą RJ-45. Sprawa rozwiązana, wina leżała po stronie DNS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto