Skocz do zawartości

Bash Czy Da Rady?


kaspertk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. A mianowicie mam dwa pliki w jednym będzie tekst

np. ala "" ma kota "" a kot ma "" ale

a w drugim wartości lub słowa oddzielone ;

np. dwa;01;34;ala

I właśnie czy w bashu jest możliwość napisania czegoś takiego aby wczytać pierwszy tekst i zamienić pierwszy znak "" na pierwszy wyraz/cyfrę z drugiego pliku a następnie drugi znak na drugi wyraz/znak z drugiego pliku aż do końca pliku.

Jeśli jest taka możliwość lub można to prościej zrealizować proszę o jakąś pomoc gdzie mogę coś na ten temat przeczytać aby rozwiązać ten problem, dodam że jestem zielony w tej dziedzinie.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę. Nie jestem fanem basha, dlatego nie napiszę Ci kodu (gdybym nawet znał dobrze basha to i tak tego bym nie zrobił), ale takie narzędzia jak awk, sed itp. bez problemu poradzą sobie z takim skryptem. Jak jesteś zielony to polecam dwa źródła wiedzy http://www.tldp.org/LDP/abs/html/ i http://www.gnu.org/software/bash/manual/bash.html . Po takiej lekturze machniesz od ręki taki skrypcik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowolnym języku, załadować plik z podmienianymi danymi do tablicy, a na pliku wejściowym podmieniać dane przy użyciu wyrażeń regularnych. Całość zamknąć w przemyślanym algorytmie.

 

Propozycja w bash:

#!/bin/bash

# jakieś tam pliki z danymi
INPUT=/tmp/test_in.txt
SWITCH=/tmp/test_switch.txt
OUTPUT=/tmp/test_out.txt

cat >$INPUT<<__EOF__
ala "" ma kota "" a kot ma "" ale
__EOF__

cat >$SWITCH<<__EOF__
dwa;01;34;ala
__EOF__

# ------------------------------------------------------------------------------
set_tab(){
    # zmieniamy separator pól wejściowych na średnik
    local IFS=';'
    # ładujemy plik do tablicy
    TAB=( $(cat $SWITCH) )
}

set_tab

# pracujemy na kopii
cat $INPUT > $OUTPUT

# dla każdego elementu tablicy...
for p in ${TAB[@]}
do