Jump to content

Dlaczego Kupować Redhat?


jacek22
 Share

Recommended Posts

Witam, pytanie moje dotyczy sensu kupowania REDHATA. Czy warto kupować taki system i płacić wcale niemało skoro jest tyle darmowych innych? Czym różni się firma sprzedająca REDHATA od Microsoftu, skoro każe sobie płacić i daje tylko ograniczone czasowo wsparcie? A co dalej, po upływie tego czasu? Czy zakupiony redhat mogę zainstalować tylko na jednym komputerze? Nie chcę nic piratować ani nie jestem też ślepo zapatrzony w windowsy. Na codzień używam na swoich komputerach Win7 i Ubuntu. Zupełnie jestem zielony w temacie REDHATA i proszę o rzetelna odpowiedź. pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

 

[...]Czym różni się firma sprzedająca REDHATA od Microsoftu, skoro każe sobie płacić i daje tylko ograniczone czasowo wsparcie?[...]
Systemem operacyjnym oraz jakością wsparcia :) Innych różnic też dopatrzeć można się sporo.

Zamiast zadawać takie pytania, to poszukaj sobie informacji o poszczególnych dystrybucjach Linuksa a potem zadawaj konkretne pytania. Jeśli  chodzi o RH to poza Fedorą jest kilka innych podobnych a CentOS to w zasadzie kopia RHEL tylko bez wsparcia płatnego i za darmo.

 

 

 

Ponieważ przewiduję, że z tego jak zwykle w takich dyskusjach zrobić się off topic, to przenoszę do Hyde Park. 

Link to comment
Share on other sites

... żeby za zarobione pieniążki RedHat mógł wspierać finansowo Fedorę i opłacać niektórych programistów z projektu.

 

A teraz panowie z certyfikatami, niech nam opowiedzą o stronie technicznej. Takie osobiste pytanie: jesteście magikami? :)

 

@WalDo

przecież my nigdy nie robimy off topu :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz sieć na kilkanaście/kilkadziesiąt komputerów i uruchamiasz standardowe usługi (samba, mail, www, jakiś sql, ...) instalujesz Centosa, Debiana, *buntu LTS - szukasz wsparcia w dokumentacji i na forach,

jeśli masz pod sobą "grubą" firmę na kilkaset stacji z oddziałami, przetwarzaniem 24/7 - kupujesz redhata i cieszysz się wsparciem fachmanów którzy wiedzą z czego żyją.

 

Proste.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@WalDo

przecież my nigdy nie robimy off topu :ph34r:

Oczywiście, przepraszam, źle się wyraziłem. Chodziło mi oczywiście o rozwinięcie merytorycznej dyskusji, która przecież kochamy prowadzić wciąż od nowa.

 

 

.... i wciąż

 

 

.... i wciąż

 

 

.... i wciąż :)

Link to comment
Share on other sites

Witam, wtrącę swoje 5 groszy do dyskusji.

Nie wiem na czym polega to wsparcie w RH i jakie problemy są w stanie dla nas rozwiązać.

Miałem kiedyś złe doświadczenie z supportem Novell-a, zgłosiłem problem z modułem pam_radius na platformie zSeries i dowiedziałem się, że nie mam wykupionego supportu na tym poziomie.

Dzięki jednej z grup dyskusyjnych s390 dowiedziałem się w czym problem. Novell wypuścił źle skompilowaną paczkę i nie brał za nią odpowiedzialności. Masz wykupiony support na podstawowym poziomie i rozwiązywanie bugów Ciebie nie dotyczy.

I to byłoby na tyle.

 

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie z RH proszę o opinię.

Link to comment
Share on other sites

Dawno dawno temu... no dobra, nie tak dawno.

Jakieś 2 lata temu jak było Fedora Open Day(s?), Jerzy Baranowski opowiadał o RH i właśnie o możliwościach wsparcia.

Były 3 opcje (oczywiście mocno rozdzielone cenowo).

Jedna zdaje się dawała wsparcie przez kilka dni w godzinach "roboczych", kolejna od poniedziałku do piątku (z nocą włącznie), "najlepsza" - tak ją sobie nazwijmy - całkowite 24/7, i że zacytuję Jerzego (mniej więcej), "Dzwonimy w święta do RH, a oni przyjeżdżają i naprawiają".

 

To tak mi się przypomniało teraz (-;

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego NIE? Red Hat to nie jest czasem dystrybucja dla wielkich firm a nie na desktopy? Ja tam nie wiem. Ale co złego jest w tym że ktoś chciałby mieć w swej firmie pewne rozwiązanie i za nie zapłacić by mieć support itp? Trochę dziwi mnie to podejście, że płatne=bu, w firmie wolałbym mieć support i płacić za niego fachowcom.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz sieć na kilkanaście/kilkadziesiąt komputerów i uruchamiasz standardowe usługi (samba, mail, www, jakiś sql, ...) instalujesz Centosa, Debiana, *buntu LTS - szukasz wsparcia w dokumentacji i na forach,

jeśli masz pod sobą "grubą" firmę na kilkaset stacji z oddziałami, przetwarzaniem 24/7 - kupujesz redhata i cieszysz się wsparciem fachmanów którzy wiedzą z czego żyją.

 

Proste.

 

nic dodać nic ująć, moja firma ma jakieś 2 tys serwerów z usługami dostępnymi 24/7 i nie może sobie pozwolić na brak wsparcia. Dodatkowo wsparcie RH jest bardzo dobre jak dla mnie 9/10 w zależności od wykupionego wsparcia dostarczenie rozwiązania trwa bardzo krótko a jakiś workaround dosłownie błyskawicznie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...