Skocz do zawartości

X-Y

zbysiu100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum,

Jestem początkującym użytkownikiem linuxa.

Pracuję na Fedora 10 Cambridge.

Nie mogę wejść w X-y pomimo tego że są zainstalowane.

Stało się to po odinstalowaniu pewnych programów.

Wpisuję w manadzerze logowania GDM moją nazwę użytkownika i potem hasło.

Na 100% dane wpisuję poprawnie.Następnie system "pomieli"trochę i wraca z powrotem do logowania w GDM.

Gdy wpisuję "startx" poprzez "init3" wyskakuje komunikat "xserver is already runing","server error"

Proszę o możliwie szybką odpowiedz,ponieważ przekopałem już google i niestety nie mogę znaleść rozwiązania.

Z góry dzięki.

Gdy wpisuje "startx" poprzez "init3" wyskakuje komunikat "xserver is already runing","server error"
Spróbuj uruchomic na kolejnej konsoli. X-y domyslnie startuja na ekranie :0

Po zalogowaniu jako zwykly uzytkownik w trybie tekstowym sprawdz

startx -- :1

Swoja droga pokaz co odinstalowales. Korzystales z yum czy rpm? Jesli z yum, to sprawdz koncówke pliku /var/log/yum.log

jeżeli ważne pliki masz na partycji systemowej - proponuję szybki ich backup na cokolwiek. może kolejne nieszczęścia nadciągają.

jeżeli server error - czyli się xy podnoszą (albo próbują) tylko jest... error.

może logach xów da się odczytać coś, jakąś sugestię, co idzie nie tak, a co najmniej do jakiego momentu jest o.k.- może to jakiś mały, acz istotny, drobiazg.

...są duże drobiazgi ? ;)

Ja polecam wypalenie sobie live cd, z nowszej fedory, przerzucenie danych na pendrive i instalacje nowego systemu.

Mialem podobny problem jak ty z 10, musial przyjsc do nas znajomy master i duzo czasu mu to zajelo. poszlo bodajze o sterowniki do nvidi, próbowal cos robic z rozdzielczoscia startowa ekranu, ale nie pamietam czy dopiero po tym zaczelo dzialac. Jesli mnie pamiec nie myli to takie cuda przestaly dziac sie po 11 lub 12.