Skocz do zawartości

[Solved]Apache - Zmiana /Var/Www Na Własny Katalog.

Jusko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyznam, że nie mam z tym wiele doświadczenia, praktycznie wcale, gdyż nie muszę na co dzień tego znać i poruszają mną teraz własne ambicje. Chciałem postawić sobie lokalnie sklep prestashop. No więc zainstalowałem co potrzeba, praktycznie całe /var/www dałem rekursywnie na rwx i wszystko byłoby ok, gdyby presta ciągle nie twierdziła jednego.

5277ec5daed5debem.jpg

Zirytowany postanowiłem, że przekieruję sobie w pliku httpd.conf na lokalny katalog w /home i tam nie ma siły, aby prestashop stawiał żądania i twierdził o braku uprawnień. Zmieniłem więc wszystkie przekierowania w tym pliku z /var/www/ na odpowiedni katalog w /home.

Wiąże się z tym problem - wystarczy zmienić choćby tę sekcję na jakąkolwiek inną ścieżkę

#
# DocumentRoot: The directory out of which you will serve your
# documents. By default, all requests are taken from this directory, but
# symbolic links and aliases may be used to point to other locations.
#
DocumentRoot "/var/www/html"

Aby sprawa kończyła się tak:

[root@laptop ~]# service httpd start
Redirecting to /bin/systemctl  start httpd.service
Job failed. See system journal and 'systemctl status' for details.
[root@laptop ~]# systemctl status
Too few arguments.

Nie wiem jak podpowiedzieć ładnie apachowi, aby plików zaczął szukać np. w /home/user/var/www/html.

Cóz - w pliku nieco ciezko bylo mi to wylapac, lecz w sieci znalazlem cos takiego (ale fakt, nie wpadlbym na to, ze to znów selinux zbyt dba o moje bezpieczenstwo).

setsebool -P httpd_enable_homedirs 1

Pytanie: dlaczego teraz pod 127.0.0.1 wyskakuje mi:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Apache/2.2.22 (Fedora) Server at 127.0.0.1 Port 80