Skocz do zawartości

Nie Uruchamia Sie Tryb Graficzny ( X Window Gnome-Shell)


Fedorkie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:)

 

Mam problem z uruchomieniem się trybu graficznego X Window. Szukałem w internecie i na forach Fedory lecz nic nie znalazłem co mogłoby mi pomoc w prawdzie były podobne tematy np. problem ze startx etc. Dla zaawansowanych użytkowników możne się to wydać dość banalne lecz ja nie potrafię rozwiązać problemu. Wiec może opisze pokrótce co się dzieje: gdy uruchamiam komputer Fedora 64-bit /GNOME ukazuje się moim ocza komunikat Ups! coś poszło nie tak i nie mogę się zalogować na swoje konto;/ Wszystko było w porządku ale zachciało mi się zmodyfikować plik usr/share/gnome-shell/js/ui/panel.js aby pozbyć się ikony z panelu i do tamtej pory po restarcie nie mam możliwości logowania się do trybu graficznego :( Pomyślałem sobie ze użyje Linuxa LiveCD i podmienię plik lecz to niestety nie pomogło ;/ Nie posiadam backapu ponieważ jestem początkującym userem i dopiero sie ucze. Nie spotkałem się na polskim forum z opisem jak można przywrócić utracone pliki albo jak naprawić system. Nie chce instalować go od nowa ponieważ nieźle się napracowałem jeśli mógłby mi ktoś taki miły pomoc to czekam ;) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast logować się wciśnij Alt+Ctrl+F2, zaloguj się na konto root i

yum reinstall gnome-shell

Jeśli nie bedziesz miał dostępu do internetu to: uruchom livecd, pobierz gnome-shell-3.4.1-5 (zakładam że system masz aktualny) ftp://ftp.man.poznan...ates/17/x86_64/, skopiuj pobrany plik na dysk z Fedorą, zresetuj kompa, Alt+Ctrl+F2 i

cd /tam_gdzie_zapisałeś_plik
rpm -Uvh --force gnome-shell*.rpm

Tak na przyszłość, jeśli lubisz grzebać w ustawieniach gnome-shell, to na wszelki wypadek zainstaluj dodatkowe środowisko, np.

yum install @lxde-desktop #najmniej pakietów do instalacji

Po wpisaniu użytkownika i hasła będzie dostępna opcja wyboru środowiska.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza