pkpk1313 Napisano Marzec 16, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 16, 2013 Witam. Mam problem z internetem, cały czas mam brak internetu z ograniczonym dostępem na komputerze stacjonarnym. Mój adres ip to :169.254.139.197 Czytałem trochę w necie i robiłem chyba wszystko od instalacji nowych sterów po reset winsock. Udało mi się na chwile (do restartu komputera) aby był internet, po przez podłączenie stacjonarki przez kabel enternet do laptopa i ponownym wpięciu go do routera. Internet normalnie był, a gdy zresetowałem przestał działać. Czy można prosić o waszą pomoc bo już nie mam siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentat Napisano Marzec 16, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 16, 2013 Upewnij się że masz w połączeniu ustawione pobieranie wszystkiego z DHCP, że router ma włączone DHCP i nie blokuje gdzieś MAC Twojej karty. Wypróbuj inny kabel sieciowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pkpk1313 Napisano Marzec 16, 2013 Autor Zgłoszenie Share Napisano Marzec 16, 2013 dalej to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszcz Napisano Marzec 16, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 16, 2013 Spróbuj wpisać adres statyczny, będący w tej samej sieci co router i powiedz jaki to da efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pkpk1313 Napisano Marzec 16, 2013 Autor Zgłoszenie Share Napisano Marzec 16, 2013 Chodzi Ci o to że sam mam przypisać adres ?? Jak tak to dalej to samo mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateczek Napisano Marzec 18, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 18, 2013 Jak słyszę internet z ograniczonym dostępem to mnie się z windowsem kojarzy nie z fedorą Ale jeśli się mylę to podaj wyniki komend ifconfig route cat /etc/resolv.conf ping 8.8.8.8 to się zobaczy co jest przyczyną niedziałania sieci. Jeśli na lapiku Ci internet działa - to daj też wyniki z laptopa. Jeśli na laptopie masz windowsa to daj wynik komendy start ->uruchom ->cmd następnie wynik komendy ipconfig /all Prawidłowa konfiguracja sieci ułatwi nam rozpoznanie przyczyny nie działania internteu. PS. Jeśli masz router to ip najczęściej jest z przedziału 192.168.xx.xx . Więc już to że podajesz ip 169.254.139.197 brzmi trochę podejrzanie. Kto jest dostawcą twojego internetu?? Czy dasz radę skonfigurować router gdy zrobisz mu reset do ustawień fabrycznych?? (przy pomocy igły wciska się przycisk reset na routerze i przytrzymuje kilka sekund - zależy od modelu) (W wielu przypadkach nie jest wymagana żadna konfiguracja routera po takim resecie ale jeśli masz jakieś nietypowe rozwiązanie a router ci montował dostawca internetu to może być wymagane aby coś tam poustawiać). Sugeruje reset routera ze względu na to dziwne moim zdaniem ip które przydziela. Pss. To jest forum o jednej z dystrybucji Linux która zwie się Fedora https://www.google.pl/images?q=fedora&oe=utf-8&rls=org.mozilla%3Apl-PL%3Aunofficial&client=firefox-a&hl=pl&sa=X&oi=image_result_group&ei=tPtGUeQ-gqo617-BiAE&ved=0CD8QsAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neometal Napisano Marzec 18, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 18, 2013 Z tego co pamiętam to adres 169.254.139.197, Windows nadaje interface'om których nie potrafi poprawnie skonfigurować. Ale podaj informacje o które prosił mateczek, to się pomyśli co z tym dalej zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszcz Napisano Marzec 18, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 18, 2013 Zaraz zaraz skoro on podaje właściwe dane ręcznie i mu nie działa konfigracja/net to znaczy, że nie działa: 1.serwer dhcp w routerze albo klient 2. router nie jest poprawnie skonfigurowany do uzyskania internetu 3. ogólnie router nawala(co się zdaża) Osobiście sprawdziłbym to trzecie. Najlepszym rozwiązaniem był by reset do wartośći fabrycznych i ponowna próba skonfigurowania Rozważać tu jesze można, że nawala system Windows, ale najpierw warto sparwdzić router. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pniowek Napisano Marzec 19, 2013 Zgłoszenie Share Napisano Marzec 19, 2013 1. Jeśli router jest tradycyjny i port WAN to tradycyjne RJ45, to sugeruję podpiąć kabelek bezpośrednio do kompa i sprawdzić czy śmiga. Prośba mateczek o dodatkowe dane jest zasadna. 3. Problem istnieje być może faktycznie w routerze, więc jeśli to nie problem to reset (i ew. nowa konfiguracja, jeśli nie pójdzie na domyślnych ustawieniach). 2. Jeśli problem istniałby w systemie to bierzemy LiveCD uruchamiamy i nie ma bata necik lata (jeśli nie to bierzemy się za router). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się