Toni Napisano Kwiecień 6, 2019 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 6, 2019 Cześć, Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakiś skuteczny sposób sprawdzenia czy mam jakiś wirus na routerze poprzez Linuxa? Mam dziwny problem z odtwarzaniem wybranych multimedialnych materiałów (filmików) onetu. Niby nic takiego ale wolę chuchać na zimne. Dziwny jest ten problem bo występuje na dwóch komputerach i co ciekawe sprawa trochę inaczej wygląda na Windowsie a trochę inaczej na LInuxie. Mam dwa kompy - jeden z którego korzystam codziennie jest z Fedorą i Windows 7 - na Fedorze wszystko działa dobrze, ale na Windowsie poprzez przeglądarkę Firefox nie wszystkie filmy dają się odtworzyć. Na Chromie pod kontrolą Windowsa problem nie występuje. Na drugim komputerze natomiast który połączony jest z routerem przez Wiffi i na którym zainstalowany jest tylko Fedora Linux też są problemy. (na Chromium działa wszystko dobrze)Tak więc nie trzyma się to wszystko kupy. Bo na jednym komputerze na Fedorze działa a na drugim nie. Czyli sprawa nie zależy od systemu operacyjnego. Nie zależy też od sprzętu bo na tym samym komputerze na Fedorze działa a na Windowsie nie. Ogólnie tyczy problem Firefoxa ale z wyjątkiem bo jak napisałem na tym samym komputerze gdzie jest Linux i Windows to na Windowsie są problemy a na Linuxie już nie. Macie jakiś pomysł na to gdzie leży problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeeM Napisano Kwiecień 6, 2019 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 6, 2019 Jest to dosyć proste. Wystarczy: a) na chwilę podłączyć inny router, b) zainstalować najnowsze oprogramowanie na routerze, c) co to za router? Możliwe, że są już na nim luki bezpieczeńśtwa, których po prostu nie da się załatać z uwagi na brak wsparcia producenta. Problem ataku urządzeń brzegowych, takich jak routery i switche rzeczywiście istnieje i nie ma na to skuitecznych sposobów, oprócz czekania na łaki od producentów, którzy o swoje urządzenia zwykle nie dbają. Czasem jest tak, że aktualizacja routera już nic nie daje, bo raz zhaczony będzie sam pobierał nowy malware. Możesz też (póki co, bo od lat urządnicy unijni oraz ameryakńscy starają się zdelegalizować modowanie routerów) zdecydować się na instalację openwrc. Lista kompatybilnego sprzętu jest tutaj: https://openwrt.org/toh/views/toh_fwdownload Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toni Napisano Kwiecień 7, 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 7, 2019 Mój router jest od dostawcy internetu czyli UPC. Nazywa się Ubee EVW3226 Zastanawiam się tylko czy mój problem to rzeczywiście jakiś malware - bo w końcu nie chcą mi się odtwarzać filmy tylko na Onecie i to nawet nie wszystkie. Aczkolwiek jakiś problem jest.Nie rozumiem tylko czemu sprawa jest tak różna a zarazem podobna. Na moim kompie gdzie są dwa systemy na Fedorze wszystko jest ok a na Windowsie nie. Z drugiej strony na drugim kompie gdzie jest tylko Fedora problem również występuje, sprawa wygląda podobnie. Czy malware na routerze może działać tak wybiórczo? Fakt faktem że filmy to oglądam głownie na onecie, Interii, wp, you tubie i na wszystkich tych serwisach poza onetem jest ok. Czasem na you tube od jakiegoś czasu wyświetli się jakiś błąd ale wystarczy odświeżyć i odtwarza. Napisałem już w tej sprawie do biura obsługi klienta onetu, liczę że mi odpowiedzą. Myślę że jak nie dostanę żadnej odpowiedzi to poproszę technika upc o przyjazd do mnie i wymianę routera. Tyle że sprawa jest taka, że jak okaże się że na jego kompie wszystko działa to zapłacę 50 zł. (no u mnie na jednym kompie też działa więc nie wiem na jakiej podstawie) Niby nic - pod warunkiem że mi wymieni router a nie potraktuje jak idiotę i nie wmówi że to wina mojego sprzętu (dwa komputery, każdy z nich dość nowy, do tej pory działało wszystko dobrze, nawet prawie nic nie robię na tym Windowsie). Nie wiem jak z nimi rozmawiać bo oni twierdzą że na routerze raczej na pewno nie mam wirusa, oraz, że to też nie jest ich wina bo u nich wszystko śmiga - sugerują że to może być wina mojego sprzętu, ale na moje ryzyko (obarczone zapłatą 50 zł) mogą przysłać technika.. Strasznie mnie ten problem wk***ia bo powinienem się uczyć, ale jak mam problem z kompem to przejmuje się tylko tym i tracę czas... taki jestem powalony - nie wiem czy wirus, nie chce więc zaniechać kwestii bezpieczeństwa w sieci, zależy mi aby jak najszybciej rozwiązać problem P.S a do tego na obydwu kompach i na obydwu systemach wszystko działa przez Chromium bądź Chrome co czyni sprawę jeszcze bardziej zagadkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeeM Napisano Kwiecień 7, 2019 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 7, 2019 Możesz też zaopatrzyć się z zwykły, głupi modem u UPC i kupić router, który Ci się podoba. Ja tak robię u siebie i unikam sprzętu dostarczanego przez operatora. Za duży mają wgląd w jego konfigurację. Na przykład Cisco EPC3212 oraz jakiś porządny router, wspierany przez producenta. Obawiam się, że UPC tego Ciskacza Ci nie skonfiguruje, ale przynajmniej na infolinii podadzą parametry do konfiguracji, które będziesz musiał sam znaleźć. Jeżeli są różnice na różnych maszynach, to nie jest problem z routerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toni Napisano Kwiecień 7, 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 7, 2019 A z czym może być problem? Też nie ze sprzętem prawda? Bo na dwóch komputerach problem się w jakiś sposób powtarza - na jednym nie działa na Windowsie (ale na Fedorze już tak) a na drugim nie działa na Fedorze. Z kolei używając przeglądarki Chrome bądź Chromium działa na obu i obu systemach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeeM Napisano Kwiecień 8, 2019 Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 8, 2019 Jeżeli chcesz wykluczyć problem z systemem sprzęt, uruchom system live. Wszystko jedno na jakiej dystrybucji. Doinstaluj Chroma i sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toni Napisano Kwiecień 8, 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano Kwiecień 8, 2019 Odpowiedzieli mi z onetu: "Uprzejmie informujemy, że opisane problemy mogą być związane z nową aktualizacją na przeglądarkach Mozilla Firefox. Aby rozwiązać problem z odtwarzaniem filmów w przeglądarce Firefox, należy zezwolić na automatyczne odtwarzanie dźwięku w przeglądarce. Aby to zrobić, prosimy kliknąć w pierwszą ikonę (od lewej) w pasku adresu ("Wyświetl informacje o stronie" obok ikony zielonej kłódki) a następnie w polu "Uprawnienia" zezwolić na automatyczne odtwarzanie dźwięku (domyślnie będzie ono zablokowane). Wykonałem i działa : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się