bilbo Posted October 18, 2024 Report Share Posted October 18, 2024 Czesc Na wstepie zaznacze, ze jestem dosc 'zielony' w oprogramowaniu. Niedawno zaczalem przygode z tym srodowiskiem. Spedzilem wiele godzin nad tym problemem i nie jestem w stanie go rozwiazac... Po instalacji program i ponownym uruchomieniu komutera wyskakuje mi czarny ekran z taka informacja: Quote dracut-cmdline[1263]: Inpout ‘luks-88da263c…’ is not an absolute file system path, escaping os likely not going to be reversible. Nie moge nic zrobic, ani nie wiem jak to naprawic. Czy bylby w stanie ktos pomoc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeeM Posted October 19, 2024 Report Share Posted October 19, 2024 Mam kilka pomysłów w initramfs brakuje modułu do obsługi szyfrowania typu "luks" o nazwie "dm_crypt", jest jakaś nieścisłość pomiędzy plikami /etc/fstab z partycjami oraz /etc/crypttab z konfiguracją szyfrowania, katalog z plikiem initramfs jest na zaszyfrowanym woluminie? dlatego właśnie partycja /boot/ nie jest szyfrowana. Jeżeli chcesz się pobawić i to naprawić, uruchom komputer / wirtualkę z nośnika instalacyjnego i wybierz "rescue". Będziesz mógł zalogować się do konsoli zainstalowanego systemu, ale używając kernela z pendrajwa, płyty DVD, czy czegośkolwiek innego. Przypuszczam jednak, że zabawy będzie sporo, bo szukamy trochę w ciemno. System prawdopodobnie nie zamontował nawet żadnego woluminu i nie mógł niczego zapisać w logach. Rozwiązanie prawdopodobnie sprowadzi się dwóch kroków: odszyfrowania woluminu za pomocą cryptsetup luksOpen /dev/[jakies/urzadzenie/dyskowe] [dowolna nazwa] naprawieniu systemu plików za pomocą fsck, xfs_repair, btrfsck, lub innego; to już zależy jakiego typu partycja jest uszkodziona. Jeżeli Ci się to uda, to możesz startować na juniora w firmie hostingowej. Jeżeli nie, to przeinstaluj i ciesz się życiem. (-: Link to comment Share on other sites More sharing options...