Other Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 Witam, mam problem ze sterownikami ATI. mam najnowsze jądro (bez skojarzeń =]) $ uname -r 2.6.14-1.1656_FC4 Moja karta graficzna to Radeon 9200 SE 128 MB 64 bit szyna (). Wgrałem sterowniki z livny, lecz nie sądze żeby to robiło różnicę między oficjalnymi sterownikami ATI. Wgrałem paczki ati-fglrx-8.21.7.1-0.lvn.1.4 i kernel-module-fglrx-2.6.14-1.1656_FC4 to sterowników 8.21.7.1-0.lvn.1.4 . Wygenerowałem xorg.conf: # aticonfig --initial Using /etc/X11/xorg.conf Found fglrx primary device section Restart komputera i komendy: $ fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic OpenGL version string: 1.3.1041 (X4.3.0-8.21.7) & glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.3 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_ARB_multisample OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic OpenGL version string: 1.3.1041 (X4.3.0-8.21.7) OpenGL extensions: GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_S3_s3tc, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object, GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams, GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route, GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square, GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 Slow 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None $ glxgears 5008 frames in 5.0 seconds = 1001.600 FPS 5280 frames in 5.0 seconds = 1056.000 FPS 5267 frames in 5.0 seconds = 1053.400 FPS 5258 frames in 5.0 seconds = 1051.600 FPS 5209 frames in 5.0 seconds = 1041.800 FPS Problem jest następujący. Uruchamiam grę Enemy Territory, uruchamia się intro, przerywając intro, lub jak się skonczy, obraz staje w miejscu słychać muzyczkę z gry, natomiast obraz stoi i nic sie nei da zrobić. Natomiast jeżeli "nic nie widząc" włączę "~" (co w grze uruchamia konsole) i wpiszę /quit gra się wyłącza =]. Umieszczę jeszcze dwa razy sekcje wczytywania sie gry związaną z grafiką (bo dwa razy występuje). Tutaj to pierwsze: ----- R_Init ----- ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display ...setting mode 4: 800 600 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2 Xlib: extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0". Failed to detect XF86DGA Mouse XFree86-VidModeExtension Activated at 800x600 Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. GL_RENDERER: RADEON 9200SE DDR Generic Initializing OpenGL extensions ...using GL_S3_s3tc ...ignoring GL_EXT_texture_env_add ...using GL_ARB_multitexture ...using GL_EXT_compiled_vertex_array ...GL_NV_fog_distance not found ...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic Initializing GLX extensions ... GLX_SGI_swap_control not found ... GLX_SGI_video_sync not found XF86 Gamma extension initialized GL_VENDOR: ATI Technologies Inc. GL_RENDERER: RADEON 9200SE DDR Generic GL_VERSION: 1.3.1041 (X4.3.0-8.21.7) GL_EXTENSIONS: GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_test GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_EXT_import_context GLX_ARB_get_proc_address GLX_ARB_multisample GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048 GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 6 PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits) MODE: 4, 800 x 600 fullscreen hz:N/A GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits CPU: rendering primitives: single glDrawElements texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST picmip: 1 texture bits: 0 multitexture: enabled compiled vertex arrays: enabled texenv add: disabled compressed textures: enabled anisotropy: 1.0 NV distance fog: disabled Initializing Shaders A to drugie: ----- R_Init ----- ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display ...setting mode 6: 1024 768 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2 XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768 Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. GL_RENDERER: RADEON 9200SE DDR Generic Initializing OpenGL extensions ...using GL_S3_s3tc ...ignoring GL_EXT_texture_env_add ...using GL_ARB_multitexture ...using GL_EXT_compiled_vertex_array ...GL_NV_fog_distance not found ...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic Initializing GLX extensions ... GLX_SGI_swap_control not found ... GLX_SGI_video_sync not found XF86 Gamma extension initialized GL_VENDOR: ATI Technologies Inc. GL_RENDERER: RADEON 9200SE DDR Generic GL_VERSION: 1.3.1041 (X4.3.0-8.21.7) GL_EXTENSIONS: GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_test GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_EXT_import_context GLX_ARB_get_proc_address GLX_ARB_multisample GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048 GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 6 PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits) MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits CPU: rendering primitives: single glDrawElements texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR picmip: 0 texture bits: 32 multitexture: enabled compiled vertex arrays: enabled texenv add: disabled compressed textures: enabled anisotropy: 1.0 NV distance fog: disabled Initializing Shaders ----- finished R_Init ----- Sys_LoadDll(/home/Mateusz/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so)... Sys_LoadDll(/home/Mateusz/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so) failed: "/home/Mateusz/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory" Sys_LoadDll(/usr/local/games/enemy-territory/etmain/ui.mp.i386.so)... ok Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at 0xa201f40 Sys_LoadDll(ui) succeeded! Resolving etmaster.idsoftware.com etmaster.idsoftware.com resolved to 192.246.40.60:27951 execing preset_normal_ui.cfg execing preset_high_ui.cfg Mam nadzieję że ilość informacji które przygotowałem nei odstraszą chetnych mi pomóc, a węcz przeciwnie ułatwią pomoc. Za każdą pomoc z góry dziękuję, gdyż sprawne działanie owej gry jest dla mnie ważnym czynnikiem. // edit Jeżeli nie można rozwiązać problemu, to zzy można zainstalować sterowniki ati 8.18.6 pod kernel 2.6.14-1.1656_FC4 ? Najlepiej z paczek, a jeżeli nei można pod ten kernel to pod jakim jądrem owe sterowniki będą działać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 Mam taką samą kartę graficzną i miałem te same problemy. Po zinstalowaniu sterowników z Livny nie działają gry ID Software (Quake, Doom, ET....). W przypadku ET objawy są takie jak opisałeś. W Quake , po czołówce, robi się czarny ekran ale gra działa - słychać dzwięki a po wejściu w konsolę gry i wpisaniu "quit" (na ślepo) program normalnie kończy dziłanie. Takie problemy mają też inni - wystarczy poszukać na innych forach. Stery masz zainstalowane poprawnie - inne gry Open GL (np. FlightGear) działają prawidłowo. Nie wiem co jest z grami z ID Software ale u mnie pomogło zainstalowanie innego drivera (OpenSource?). Poniżej masz fragment mojego xorg.conf odpowiedzialny za sterownik grafiki. W swoim pliku podmień odpowiedni fragment i sprawdz czy gry (w szczególności ET) zaczną działać. Pozdrawiam, Piotr Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "radeon" VendorName "Videocard vendor" BoardName "ATI Radeon 9200SE" # Option "UseInternalAGPGART" "yes" EndSection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzaq Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 Ja mam sterowniki do radeona z livny i ET działał bez problemu (no prócz dźwięku ale w necie jest taki skrypt do tego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Other Napisano Styczeń 29, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 u mnie pomogło zainstalowanie innego drivera (OpenSource?). Jakie sterowniki ? =] Mógbyś mi podać nazwy to sobie wygoogluje =] A co do xorg.conf to zaraz sprawdzę =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 Jakie sterowniki ? =] Mógbyś mi podać nazwy to sobie wygoogluje =] Te co są w systemie - odinstalowałem ati-fglrx (yum remove ati-fglrx) i po restarcie systemu otrzymałem informację, że nie może zostać zainicjalizowany tryb graficzny (ni epamiętam dokładnie tego komunikatu). Następnie uruchomił się program konfiguracyjny i już Sam nie bardzo to rozumiem i może ktoś bardziej doświadczony to wyjaśni. Tak czy owak gry działają (zarówno ET jak i Quake3). @rafalzaq Jaką dokładnie masz kartę graficzną? Bo coś mi się widzi, że problem ten dotyczy tylko niektórych chipsetów. glxgears (PIII 733 MHz) 2396 frames in 5.0 seconds = 479.200 FPS 2706 frames in 5.0 seconds = 541.200 FPS 2758 frames in 5.0 seconds = 551.600 FPS 2743 frames in 5.0 seconds = 548.600 FPS 2737 frames in 5.0 seconds = 547.400 FPS Przy sterownikach z livny miałem wyniki w granicach 1000 fps. Tyle, że gry nie działały... name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc. OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20040929 AGP 1x x86/MMX/SSE TCL OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.2.1 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_histogram, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x28 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x30 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow Pozdrawiam, Piotr //Edit Jeżeli nie można rozwiązać problemu, to zzy można zainstalować sterowniki ati 8.18.6 pod kernel 2.6.14-1.1656_FC4 ? Najlepiej z paczek, a jeżeli nei można pod ten kernel to pod jakim jądrem owe sterowniki będą działać ? Też jestem ciekawy jak zainstalować starsze sterowniki przy najnowszym jądrze. Na jakimś forum znalazłem informację, że ze starszymi sterami (chyba właśnie 8.18 czy nawet 8.16) nie było problemów o których piszesz i które ja też mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Other Napisano Styczeń 29, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 Grafika Radeon 9200 SE na AGP (8x ? =]) a co do wydajności Mesa to szczerze wątpię żeby dało się grać w ET z normalnym FPSem (75 FPS...). Nie wiem dlaczego te sterowniki nie działają normalnie z Enemy Territory =( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizkid Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 dołącze sie do dyskusji mam radeona 9600xt, sterowniki livny (dzisiaj aktualizowane nawet :/) glxgears wypluwa 11 tys. FPS-ów ale co z tego skoro akceleracji nie ma w grach :/ nawet tych najprostszych 3D. przeczytałem jednak wasze rozwiązania i próbuje kombinować. jak cos zdziałam to sie pochwale... @smopi - usunąłem tak jak ty stery ale zmiany nie było :/ próbuje dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 @Other a co do wydajności Mesa to szczerze wątpię żeby dało się grać w ET z normalnym FPSem No niestety - stery MESA mają mniejszą wydajność ale w Quake 3 Arena wyciskam 30 - 50 fps. W ET jest znacznie gorzej - w niskiej rozdzielczości i przy minimalnych detalach maks to 20-25 fps W FAQ na stronie http://www.mesa3d.org/ jest napisane, że stery MESA wspierają akcelerację sprzętową. Jednak okazuje się, że nie tak dobrze jak te od ATI @wizkid U mnie na serach z livny akceleracja jest: FlightGear działa pięknie a bilard (foobilard chyba sie to nazywa) też śmigał. Jednak Quake i ET nie poszły Jak coś wywalczysz to koniecznie daj znać. Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InIrudeBwoy Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 mam podobny problem z nowymi sterownikami, po instalacji najnowszej wersji opengl nie jest już od ati tylko z mesa....a na ati miałem dużo lepsze osiągi. Jak ktos coś wyszuka na ten temat to się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizkid Napisano Styczeń 29, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 29, 2006 @smopi szukałem gierek w 3D, raczej małych (chciałem zaoszczedzic na czasie) poprawa jedynie w GLTron (swoja droga dobre dla 4 na jednym kompie). metoda z usunięciem sterów nie zadziałała w ogóle (nawet nie przeszkadzało mu to specjalnie ze je usunąłem). stwierdziłem ze jakos przezyje, czekam na FC 5 z nadzieją...na razie pasuje :| (bo maltretowalismy to z kumplem od początku instalacji u mnie FC4 64bit) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Other Napisano Styczeń 30, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 30, 2006 Myślę że gry typu ET nie zadziałają z nowszymi sterownikami ATI ( u mnei nie zdiała > 8.18.6) Na sterownikach 8.18.6 i kenrelu 2.6.12 , 2.6.13 działało dobrze. Nei może tak być że nowy kernel i nie działają jedyne dobre gry pod linuksa (o.O) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 30, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 30, 2006 (edytowane) Panie i Panowie! Niniejszym oznajmiam, że gry z silnikiem Quake3 (Doom, ET, Quake...) działają na Radeonie 9200 SE na najnowszych sterach z Livny i na nowym jądrze! Moja konfiguracja: kernel (uname -r): 2.6.14-1.1656_FC4 sterowniki: 8.21.7.1-0.lvn.1.4 A teraz do sedna: instalujemy stery w zwykły sposób: yum install ati-fglrx kernel-module-fglrx-$(uname -r) U mnie (PIII 733MHz) glxgears daje: 5061 frames in 5.0 seconds = 1012.200 FPS 5568 frames in 5.0 seconds = 1113.600 FPS 5570 frames in 5.0 seconds = 1114.000 FPS Czyli widać, że jest dobrze. I jeszcze fglrxinfo: display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9200SE DDR Generic OpenGL version string: 1.3.1041 (X4.3.0-8.21.7) No dobra - aby gry poszły należy je uruchomić dodając "+set r_ext_compiled_vertex_array 0". Czyli przykładowo ET uruchamiamy pisząć: et +set r_ext_compiled_vertex_array 0 Dla Quake3 będzie analogicznie: quake3 +set r_ext_compiled_vertex_array 0 U mnie działa - w Quake 3 Arena mam 80-90 fps!!! Spróbujcie czy u Was też to działa!!! Pozdrawiam...., Piotr PS. Jeszcze jedno: sterowniki instalowałem na poziomie 3, czyli najpierw: init 3 a dopiero później yum install.... U mnie to ma znaczenie. P. PS2. Jeszcze jedno: aby tą opcję dodać na stałe do gry należy ją dodać do configa lub wpisać w konsoli gry. Edytowane Styczeń 31, 2006 przez smopi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Other Napisano Styczeń 31, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 31, 2006 Dzięki smopi, teraz wszystko działa, trochę fps się zmniejszył, ale najważniejsze że działa ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smopi Napisano Styczeń 31, 2006 Zgłoszenie Share Napisano Styczeń 31, 2006 (edytowane) trochę fps się zmniejszył To rozwiązanie znalazłem na jakiejś stronie z FAQ do Gentoo - tam też wspominali, że to może nieznacznie zmniejszyć wydajność. A względem czego oceniasz, że wydajność jest mniejsza? Odnosisz to do starszych sterów? Jakiego rzędu jest to spowolnienie? Zastanawiam się czy nie zainstalować wersji np. 8.16 i zobaczyć jak będzie ale nie jestem pewien czy mi się jeszcze chce z tym walczyć... //Edycja może nieznacznie zmniejszyć wydajność Muszę to odszczekać - zainstalowałem stery w wersji 8.18.6.1-0.lvn.2.4 na których mogę grać z ustawioną opcją "+set r_ext_compiled_vertex_array 1". W Quake właściwie nie zauważyłem różnicy ale w ET jest zasadnicza. W 800x600, full screen, poprzednio musiałem wyłączyć niebo i mocno zjechać z detalami a i tak (na otwartej przestrzeni) czasami fps spadało mocno poniżej 20 fps. Teraz mogę ustawić wysoką jakość grafiki a (800x600) wszystko chodzi płynnie. Na otwartej przestrzeni fps nie spada ponizej 25 klatek. Wiem, że trudno to opisać ale różnica jest kolosalna. @Other Jeśli masz mocny procek (bo grafikę chyba mamy taką samą) to pewnie to nie ma znaczenia. Ale na moim PIII 733 MHz różnica jest kolosalna. Ja na razie zostaję przy tych sterach (8.18). - kernel-module-fglrx-2.6.14-1.1656_FC4-8.18.6.1-0.lvn.2.4.i686.rpm (to musiałem sam przygotować przez rpmbuild - może jest prostrza metoda na instalację tej wersji sterów do najnowszego jądra ale ja nie znalazłem. Jak chcesz wiedzieć jak to zrobiłem to daj znać), - uname -r: 2.6.14-1.1656_FC4 - ati-fglrx.i386-8.18.6.1-0.lvn.2.4 Pozdrawiam, Piotr Edytowane Luty 1, 2006 przez smopi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Other Napisano Luty 1, 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano Luty 1, 2006 Procesor nie robi różnicy (Athlon 2500 Barthon), a fps spada i to baardzo (wcześniej nie spadało poniżej 60 FPSów a teraz na dalsze odległości spada do 25 (co przy wczesniejszym przyzywyczajeniu wydaje się być niemożliwe). Na sterownikach 8.18.6 powinno CI śmigać bez parametru "+set r_ext_compiled_vertex_array 1" bo jak myslę te sterowniki nie muszą tego używać (przynajmniej tak bylo w takich distro jak SuSE, Ubuntu czy Slackware). Mógłbyś na jakieś FTP wrzucić te paczki, lub wysłać mi na maila ? ([email protected]). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się