Skocz do zawartości

SeeM

Użytkownicy
  • Zawartość

    2446
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    125

Ostatnia wygrana SeeM w Rankingu w dniu Lutego 15

SeeM posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Contact Methods

  • Strona www
    http://
  • ICQ
    0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

SeeM's Achievements

Mistrz Fedory

Mistrz Fedory (15/16)

188

Reputacja

  1. SeeM

    fheroes (HoMaM2)

    Ogrywałem kiedyś demo piątki. Kupiłem też na prezent pięknie wydaną instrukcję do gry. Chłopak po dwóch tygodniach umiał staty na pamięć. @Toni, przełącz sobie na angielski i jedziesz (-:
  2. SeeM

    fheroes (HoMaM2)

    Do trójki polecam mod Horn of the Abbys, ale jest wiele innych, o których mogłem nawet nie słyszeć. No i na stronce Celestial Heavens jest mnóstwo map do wszystkich części. Pamiętam, że widziałem mapy Śródziemia do dwójki i trójki. W trójce są podziemia, więc jest nawet duża Moria.
  3. SeeM

    muzyka polska?

    Słuchanie płyt CD na komputerze nie ma już sensu. Ja wszystkie moje płyty zrzuciłem do mp3jek i zakopałem je w piwnicy, ale dla purystów muzycznych można użyć formatu flac. Dla dużej kolekcji warto sobie wystawić jakiś dysk sieciowy po sambie na raspberrypi, czy innym tanim komputerku i słuchać muzyki na dowolnym urządzeniu w całym domu. Płyty audio możesz sobie zgrać za pomocą programiku grip . Jest super stary, ale nadal działa świetnie. Ja jestem super dinozaurem i najbardziej lubię programik https://sourceforge.net/projects/ripperx/ , ale nie ma go w repozytoriach Fedory. Trzeba pobrać źródła i skompilować.
  4. Jakoś nie poszedłem z duchem czasu i trójka nigdy mi nie podeszła. Generalnie scena moderska zarówno do Heroes of Might and Magic 2/3/4, jak i Might and Magic 6/7/8 (żeby wspomnieć tylko o Mergemod, który łączy te gry w jedną i spolszczeniu do niego) jest bardzo aktywna i nie zanosi się, żeby miała dosyć. Fheroes to silnik do Gry Heroes of Might and Magic II, działający natywnie na Linuksie, w tym na Fedorze. Po rozpakowaniu archiwum zip z grą gdzieś do katalogu domowego, trzeba je uzupełnić plikami gry - mapami, muzyką, filmikami. Ja użyłem plików z płyty z polskim Heroes II GOLD, którą przechomikowałem przez ostatnie 20 lat w małej torbie na płyty CD. Zawartość katalogu z grą wkleiłem na dole. Fheroes ma polską wersję, więc polskie filmiki jak najbardziej się z nią komponują. Można też użyć plików gry zakupionej przez Good Old Games. W grze można zwiększyć rozdzielczość, jednak nie polecam nic ponad 800x600, ponieważ gra natywnie działa w proporcjach 4:3 i co prawda jest narysowana ładnie (nie są to parszywe rendery z trójki), ale nie skaluje się w ogóle na duże ekrany. Nie skaluje się również kursor i na pełnym ekranie jest mikroskopijny. Można temu zaradzić programem gamescope. Trzeba w ustawieniach gry wyłączyć pełny ekran i uruchamiać aplikację jak poniżej: INTEL_DEBUG=noccs gamescope -w 800 -h 600 -W 1920 -H 1080 --fsr-sharpness 10 -F nis -f ./fheroes Na niektórych sterownikach graficznych mogą występować drobne przekłamania w rysowaniu ekranu gry, ale są tego warte. Przynajmniej widać kursor. . ├── Anim │ ├── CHOOSE.SMK │ ├── Choosew.smk │ ├── CREDITS.SMK │ ├── CYBCREDS.SMK │ ├── CYLOGO.SMK │ ├── DEFEAT.SMK │ ├── DES10.SMK │ ├── DES11.SMK │ ├── DES12.SMK │ ├── DES13.SMK │ ├── DES14.SMK │ ├── DES15.SMK │ ├── DES9.SMK │ ├── EARTH.SMK │ ├── EVIL01.SMK │ ├── Evil01v.smk │ ├── EVIL02.SMK │ ├── Evil02w.smk │ ├── Evil03qw.smk │ ├── EVIL03.SMK │ ├── Evil05av.smk │ ├── Evil05bv.smk │ ├── EVIL05.SMK │ ├── Evil06aw.smk │ ├── Evil06bw.smk │ ├── EVIL06.SMK │ ├── EVIL07.SMK │ ├── Evil07w.smk │ ├── Evil08.smk │ ├── EVIL09.SMK │ ├── Evil09w.smk │ ├── EVIL10.SMK │ ├── Evil11w.smk │ ├── GOOD01.SMK │ ├── Good01v.smk │ ├── GOOD02.SMK │ ├── Good02w.smk │ ├── Good03qw.smk │ ├── GOOD03.SMK │ ├── GOOD04.SMK │ ├── Good04w.smk │ ├── GOOD05.SMK │ ├── Good05v.smk │ ├── Good06av.smk │ ├── Good06bv.smk │ ├── GOOD06.SMK │ ├── Good07qw.smk │ ├── GOOD07.SMK │ ├── GOOD09.SMK │ ├── Good09w.smk │ ├── GOOD10.SMK │ ├── Good10w.smk │ ├── H2XINTRO.SMK │ ├── Intro.smk │ ├── IVYBACK.SMK │ ├── LIBRARY.SMK │ ├── Libraryw.smk │ ├── LOSE.SMK │ ├── Mixdes10.smk │ ├── Mixdes11.smk │ ├── Mixdes12.smk │ ├── Mixdes13.smk │ ├── Mixdes14.smk │ ├── Mixdes15.smk │ ├── Mixdes9.smk │ ├── Mixpol1.smk │ ├── Mixpol2.smk │ ├── Mixpol3.smk │ ├── Mixpol4.smk │ ├── Mixpol5.smk │ ├── Mixpol6.smk │ ├── Mixpol7.smk │ ├── Mixpol8.smk │ ├── Mixvoy21.smk │ ├── Mixvoy22.smk │ ├── Mixvoy23.smk │ ├── Mixvoy24.smk │ ├── Mixvoy25.smk │ ├── MixWiz16.smk │ ├── Mixwiz17.smk │ ├── MixWiz18.smk │ ├── Mixwiz19.smk │ ├── Mixwiz20.smk │ ├── MM6.SMK │ ├── NWCLOGO.SMK │ ├── POL1.SMK │ ├── POL2.SMK │ ├── POL3.SMK │ ├── POL4.SMK │ ├── POL5.SMK │ ├── POL6.SMK │ ├── POL7.SMK │ ├── POL8.SMK │ ├── Prison.smk │ ├── Rbetrayv.smk │ ├── Sbetrayv.smk │ ├── SCHOOSE.SMK │ ├── SCYBCRED.SMK │ ├── SCYLOGO.SMK │ ├── SDEFEAT.SMK │ ├── SDES10.SMK │ ├── SDES11.SMK │ ├── SDES12.SMK │ ├── SDES13.SMK │ ├── SDES14.SMK │ ├── SDES15.SMK │ ├── SDES9.SMK │ ├── SEVIL01.SMK │ ├── Sevil01v.smk │ ├── SEVIL02.SMK │ ├── SEVIL03.SMK │ ├── SEVIL05.SMK │ ├── SEVIL06.SMK │ ├── SEVIL07.SMK │ ├── SEVIL08.SMK │ ├── SEVIL09.SMK │ ├── SEVIL10.SMK │ ├── Sevil5av.smk │ ├── Sevil5bv.smk │ ├── SGOOD01.SMK │ ├── Sgood01v.smk │ ├── SGOOD02.SMK │ ├── SGOOD03.SMK │ ├── SGOOD04.SMK │ ├── SGOOD05.SMK │ ├── Sgood05v.smk │ ├── SGOOD06.SMK │ ├── SGOOD07.SMK │ ├── SGOOD09.SMK │ ├── SGOOD10.SMK │ ├── Sgood6av.smk │ ├── Sgood6bv.smk │ ├── SH2XINTR.SMK │ ├── Sintro.smk │ ├── SLIBRARY.SMK │ ├── SLOSE.SMK │ ├── SMM6.SMK │ ├── SNWCLOGO.SMK │ ├── SPOL1.SMK │ ├── SPOL2.SMK │ ├── SPOL3.SMK │ ├── SPOL4.SMK │ ├── SPOL5.SMK │ ├── SPOL6.SMK │ ├── SPOL7.SMK │ ├── SPOL8.SMK │ ├── Sprison.smk │ ├── SVOY21.SMK │ ├── SVOY22.SMK │ ├── SVOY23.SMK │ ├── SVOY24.SMK │ ├── SVOY25.SMK │ ├── SWINS.SMK │ ├── SWIZ16.SMK │ ├── SWIZ17.SMK │ ├── SWIZ18.SMK │ ├── SWIZ19.SMK │ ├── SWIZ20.SMK │ ├── VOY21.SMK │ ├── VOY22.SMK │ ├── VOY23.SMK │ ├── VOY24.SMK │ ├── VOY25.SMK │ ├── WIN.SMK │ ├── WIZ16.SMK │ ├── WIZ17.SMK │ ├── WIZ18.SMK │ ├── WIZ19.SMK │ └── WIZ20.SMK ├── changelog.txt ├── Data │ ├── Campaign.hs │ ├── Heroes2.agg │ ├── Heroes2x.agg │ ├── Ivydes.smk │ ├── Ivypol.smk │ ├── Ivyvoy.smk │ ├── Ivywiz.smk │ ├── Netlodr.dat │ └── Standard.hs ├── download_demo_version.sh ├── extract_homm2_resources.sh ├── fheroes2 ├── files │ ├── data │ │ └── resurrection.h2d │ └── lang │ ├── be.mo │ ├── bg.mo │ ├── cs.mo │ ├── de.mo │ ├── dk.mo │ ├── es.mo │ ├── fr.mo │ ├── hu.mo │ ├── it.mo │ ├── lt.mo │ ├── nb.mo │ ├── nl.mo │ ├── pl.mo │ ├── pt.mo │ ├── ro.mo │ ├── ru.mo │ ├── sk.mo │ ├── sv.mo │ ├── tr.mo │ ├── uk.mo │ └── vi.mo ├── LICENSE ├── Maps │ ├── Alteris2.mp2 │ ├── Alteris.mp2 │ ├── ARRAX.MX2 │ ├── BELTWAY.MP2 │ ├── BlackFor.mp2 │ ├── BROKENA.MP2 │ ├── CAMP1_01.HXC │ ├── CAMP1_02.HXC │ ├── CAMP1_03.HXC │ ├── CAMP1_04.HXC │ ├── CAMP1_05.HXC │ ├── CAMP1_06.HXC │ ├── CAMP1_07.HXC │ ├── CAMP1_08.HXC │ ├── CAMP2_01.HXC │ ├── CAMP2_02.HXC │ ├── CAMP2_03.HXC │ ├── CAMP2_04.HXC │ ├── CAMP2_05.HXC │ ├── CAMP2_06.HXC │ ├── CAMP2_07.HXC │ ├── CAMP2_08.HXC │ ├── CAMP3_01.HXC │ ├── CAMP3_02.HXC │ ├── CAMP3_03.HXC │ ├── CAMP3_04.HXC │ ├── CAMP4_01.HXC │ ├── CAMP4_02.HXC │ ├── CAMP4_03.HXC │ ├── CAMP4_04.HXC │ ├── CAMPE01.H2C │ ├── CAMPE02.H2C │ ├── CAMPE03.H2C │ ├── CAMPE04.H2C │ ├── CAMPE05B.H2C │ ├── CAMPE05.H2C │ ├── CAMPE06.H2C │ ├── CAMPE07.H2C │ ├── CAMPE08.H2C │ ├── CAMPE09.H2C │ ├── CAMPE10.H2C │ ├── CAMPE11.H2C │ ├── CAMPG01.H2C │ ├── CAMPG02.H2C │ ├── CAMPG03.H2C │ ├── CAMPG04.H2C │ ├── CAMPG05B.H2C │ ├── CAMPG05.H2C │ ├── CAMPG06.H2C │ ├── CAMPG07.H2C │ ├── CAMPG08.H2C │ ├── CAMPG09.H2C │ ├── CAMPG10.H2C │ ├── CARMINE.MX2 │ ├── ClouXeen.MX2 │ ├── ColosCav.MX2 │ ├── DdDragon.mp2 │ ├── DEATHG.MP2 │ ├── DECISION.MX2 │ ├── DOMINION.MX2 │ ├── DRAGON.MX2 │ ├── DRAGONR.MP2 │ ├── DRAGONW.MP2 │ ├── Dungeonb.mx2 │ ├── ENROTH.MP2 │ ├── FamReun.MX2 │ ├── FOOLGOLD.MX2 │ ├── FORHONOR.MX2 │ ├── FORSAKEN.MP2 │ ├── FORTRESS.MX2 │ ├── FULLHSE.MX2 │ ├── GateHell.mp2 │ ├── GhostPlt.MX2 │ ├── GoAskAli.mp2 │ ├── GOODVS.MP2 │ ├── GREED.MX2 │ ├── GrimReap.mp2 │ ├── GROUNDZE.MX2 │ ├── GRWar2.MX2 │ ├── GUARDWAR.MX2 │ ├── HEROES.MP2 │ ├── HOTSPOT.MP2 │ ├── HUNICORN.MX2 │ ├── ISLEMAZE.MX2 │ ├── Journals │ │ ├── BETRAYAL.TXT │ │ ├── GHOST.TXT │ │ ├── GOHNOTES.TXT │ │ ├── ROADHOME.TXT │ │ ├── ROCNOTES.TXT │ │ ├── THUNK1.TXT │ │ ├── THUNK2.TXT │ │ ├── THUNK3.TXT │ │ ├── THUNK4.TXT │ │ ├── THUNK5.TXT │ │ ├── WIZARD1A.TXT │ │ ├── WIZARD1.TXT │ │ ├── WIZARD2A.TXT │ │ ├── WIZARD2.TXT │ │ ├── WIZARD3A.TXT │ │ └── WIZARD3.TXT │ ├── KeyOfSol.mx2 │ ├── KeyOfSol.txt │ ├── KINGDTH.MX2 │ ├── LastHope.mx2 │ ├── Leopoldv.mx2 │ ├── LOSTCON.MP2 │ ├── LOSTRELI.MP2 │ ├── Ludicrou.mx2 │ ├── MAGIC3.MX2 │ ├── MerryMen.mp2 │ ├── MIGHTV.MP2 │ ├── MINERALW.MP2 │ ├── MireStra.MX2 │ ├── MOUNT.MP2 │ ├── NEWENEMY.MX2 │ ├── NVSS.MX2 │ ├── OVERLORD.MP2 │ ├── PANDAMON.MP2 │ ├── PEASANTS.MX2 │ ├── PIRATE.MX2 │ ├── PlainAek.MX2 │ ├── PORTALS.MX2 │ ├── PYRAMID.MP2 │ ├── Quadrup.mx2 │ ├── RdHome.mp2 │ ├── REVOLU.MP2 │ ├── RiddleMe.mp2 │ ├── RIVER.MP2 │ ├── RocRound.MX2 │ ├── SANDTIME.MX2 │ ├── SCORCH.MP2 │ ├── SEASONS.MX2 │ ├── SEVENL.MP2 │ ├── SHIPW.MP2 │ ├── SHRKANIA.MX2 │ ├── SKIRMISH.MX2 │ ├── SlayerLeg.mp2 │ ├── SLUGFEST.MP2 │ ├── SPELLC.MP2 │ ├── SuddenSe.mp2 │ ├── SURFTURF.MX2 │ ├── TELEPORT.MP2 │ ├── TERRAF.MP2 │ ├── TERRAIN.MX2 │ ├── THEBACK.MX2 │ ├── THECLEAR.MP2 │ ├── THEOTHER.MP2 │ ├── Threedom.mx2 │ ├── Thunk.mx2 │ ├── UNDEADA.MP2 │ ├── UNHOLY.MP2 │ ├── VALLEY.MX2 │ ├── VIKINGS.MP2 │ ├── WARIORK.MP2 │ ├── WASTL.MP2 │ ├── WHOAM.MP2 │ ├── WINTERL.MP2 │ ├── WITCHHNT.MX2 │ ├── Wizland1.mp2 │ ├── WIZLAND2.MX2 │ └── WIZLAND3.MX2 ├── README.txt └── script └── linux └── install_sdl_2.sh 10 directories, 368 files
  5. https://fedoraproject.org/wiki/Changes/ThirdPartyLegacyJdks Wygląda na to, że stare wersje Javy wylatują z Fedory. Ja to swojego małego projektu poratowałem się redhatowym obrazem z https://catalog.redhat.com/software/containers/ubi9/openjdk-17-runtime/61ee7d45384a3eb331996bee?container-tabs=gti&gti-tabs=registry-tokens Javą 17. Co prawda ludzie z Fedory proponują instalację pakietów z repozytorium Adoptium, zdaje się najnowszej darmowej Javy, która za trzy lata padnie jak każda poprzednia (-: , ale te kontenery działają dobrze.
  6. SeeM

    zasilanie fedora ?

    Do pulpitu Gnome jest wtyczka caffeine: sudo dnf install gnome-shell-extension-caffeine.noarch która umieszcza swoją ikonkę po prawej stronie zegarka i umożliwia wyłączenie blokady ekranu jednym kliknięciem.
  7. SeeM

    zasilanie fedora ?

    Tak. Od niedawna Fedora - albo coś, co jest na niej używane - oszczędza energię agresywniej, odłączając zasilanie od urządzeń przyłączonych do huba USB, który w moim przypadku jest stacją dokującą. Pada mi więc myszka, klawiatura i... sieć. (-: Mi to się nawet podoba, tylko muszę się pilnować podczas wysyłania dużych plików i machnąć muszką co 14 minut.
  8. Trzeba mieć z tyłu głowy, że niektówe środowiska graficzne korzystają z tych samych plików w katalogu domowym i mogą je nieznacznie modyfikować, na przykład ~/.local/share/applications. Niby to jest ustandaryzowane, ale logowanie się w kółko do coraz to innych pulpitów przez tego samego użytkownika będzie ową konfigurację coraz bardziej zaśmiecać.
  9. SeeM

    wersja fedory ?

    Gnome to jest ciężki pulpit, ale dziwnym sposobem klatkaż w gierkach i płynność Firefoksa ma większą, niż małe pulpity. Tylko musi mieć na to cpu i ram. Lekki pulpit to będzie Xfce oraz Lxde. Jeżeli czujesz się twardzielem i masz tydzień na naukę i konfigurację, polecam pulpity IceWM oraz i3. Tylko w tym wypadku pulpit to dużo powiedziane. Nie ma żadnej integracji niczego z niczym, oprogramowanie typu menedżer plików, suwak głośności, obśługę bluetooth, czy wifi instalujesz we własnym zakresie i składa się to jak domek z lego z wiadra klocków bez instrukcji.
  10. SeeM

    instalacja fedory ?

    Najnowszą możliwą Fedorę 41. Stara Fedora, to jak instalacja Windowsa Vista w 2025. Uruchomi się, ale nic więcej nie zrobi. Pobierz Fedorę Workstation. Jeżeli po otworzeniu 10 kart w przeglądarce zacznie mulić, przesiądziesz się na jakiś lżejszy pulpit typu Xfce.
  11. SeeM

    fedora - pendrivy

    Jeszcze nie znalazłem pendrajwa, który niebyłby wykrywany. Tylko sformatuj system plików na FAT32, albo exFAT. NTFS na Linuksie działa, ale za spójność danych nie odpowiada. (-:
  12. Podczas tworzenia partycji/woluminów będzie widać te zawierające dane z Fedory. Możesz je sformatować i podać im te same punkty montowania, co poprzednio. Wówczas nie musisz nawet sprawdzać, na którym są dysku.
  13. Może tek być, ale jeszcze nie patrzyłem.
  14. Jeszcze nie wiem co, ale coś się zmieniło na Fedorze i w Redhacie 9. Ten cały /etc/default/grub już nie o wszystkim decyduje. Grubby robi jakoś, że te zmiany są zapisywane tam, gdzie trzeba. Pewnie idą w stronę statycznego /etc, gdzie tylko się da.
  15. No to trochę będzie. Btrfs obsługuje migawki natywnie, ale linuksowy bootloader nic o nich nie wie. Co z tego, że odłożysz spójną i działającą kopię systemu operacyjnego, kiedy nie ma jak jej uruchomić? Można to zrobić w dwóch etapach. Najpierw migawka. # mkdir /opt/migawki # btrfs subvol snapshot root 20241205 # vim /opt/migawki/20241205/etc/fstab [ albo inny edytor; zamienić "subvol=root" na "subvol=20241205" ] No i niby jest. Zrobi się szybko, bo jest przyrostowa. To znaczy, że szybko się robi, ale dłużej się ją spaja z późniejszymi zmianami. Żeby uruchomić taką migawkę, trzeba w menu gruba nacisnąć F10 i zmienić jeden z parametrów kernela, tak samo jak w pliku fstab. https://fedoramagazine.org/make-use-of-btrfs-snapshots-to-upgrade-fedora-linux-with-easy-fallback/ Ja to tych całych migawek nie lubię. Dobre są na produkcji, jak czas goni. Na domowym laptopie zawsze wszystko idzie naprawić i przy okazji można się czegoś nauczyć oraz lepiej poznać swoją instalację. Ja ostatnio aktualizowałem CentOS-a 9 do 10 na żywca i po kilku spodziewanych problemach wszystko się udało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...