-
Zawartość
2446 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
125
Ostatnia wygrana SeeM w Rankingu w dniu Lutego 15
SeeM posiadał najczęściej polubioną zawartość!
Contact Methods
-
Strona www
http://
-
ICQ
0
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
SeeM's Achievements

Mistrz Fedory (15/16)
188
Reputacja
-
Ogrywałem kiedyś demo piątki. Kupiłem też na prezent pięknie wydaną instrukcję do gry. Chłopak po dwóch tygodniach umiał staty na pamięć. @Toni, przełącz sobie na angielski i jedziesz (-:
-
Do trójki polecam mod Horn of the Abbys, ale jest wiele innych, o których mogłem nawet nie słyszeć. No i na stronce Celestial Heavens jest mnóstwo map do wszystkich części. Pamiętam, że widziałem mapy Śródziemia do dwójki i trójki. W trójce są podziemia, więc jest nawet duża Moria.
-
Słuchanie płyt CD na komputerze nie ma już sensu. Ja wszystkie moje płyty zrzuciłem do mp3jek i zakopałem je w piwnicy, ale dla purystów muzycznych można użyć formatu flac. Dla dużej kolekcji warto sobie wystawić jakiś dysk sieciowy po sambie na raspberrypi, czy innym tanim komputerku i słuchać muzyki na dowolnym urządzeniu w całym domu. Płyty audio możesz sobie zgrać za pomocą programiku grip . Jest super stary, ale nadal działa świetnie. Ja jestem super dinozaurem i najbardziej lubię programik https://sourceforge.net/projects/ripperx/ , ale nie ma go w repozytoriach Fedory. Trzeba pobrać źródła i skompilować.
-
Jakoś nie poszedłem z duchem czasu i trójka nigdy mi nie podeszła. Generalnie scena moderska zarówno do Heroes of Might and Magic 2/3/4, jak i Might and Magic 6/7/8 (żeby wspomnieć tylko o Mergemod, który łączy te gry w jedną i spolszczeniu do niego) jest bardzo aktywna i nie zanosi się, żeby miała dosyć. Fheroes to silnik do Gry Heroes of Might and Magic II, działający natywnie na Linuksie, w tym na Fedorze. Po rozpakowaniu archiwum zip z grą gdzieś do katalogu domowego, trzeba je uzupełnić plikami gry - mapami, muzyką, filmikami. Ja użyłem plików z płyty z polskim Heroes II GOLD, którą przechomikowałem przez ostatnie 20 lat w małej torbie na płyty CD. Zawartość katalogu z grą wkleiłem na dole. Fheroes ma polską wersję, więc polskie filmiki jak najbardziej się z nią komponują. Można też użyć plików gry zakupionej przez Good Old Games. W grze można zwiększyć rozdzielczość, jednak nie polecam nic ponad 800x600, ponieważ gra natywnie działa w proporcjach 4:3 i co prawda jest narysowana ładnie (nie są to parszywe rendery z trójki), ale nie skaluje się w ogóle na duże ekrany. Nie skaluje się również kursor i na pełnym ekranie jest mikroskopijny. Można temu zaradzić programem gamescope. Trzeba w ustawieniach gry wyłączyć pełny ekran i uruchamiać aplikację jak poniżej: INTEL_DEBUG=noccs gamescope -w 800 -h 600 -W 1920 -H 1080 --fsr-sharpness 10 -F nis -f ./fheroes Na niektórych sterownikach graficznych mogą występować drobne przekłamania w rysowaniu ekranu gry, ale są tego warte. Przynajmniej widać kursor. . ├── Anim │ ├── CHOOSE.SMK │ ├── Choosew.smk │ ├── CREDITS.SMK │ ├── CYBCREDS.SMK │ ├── CYLOGO.SMK │ ├── DEFEAT.SMK │ ├── DES10.SMK │ ├── DES11.SMK │ ├── DES12.SMK │ ├── DES13.SMK │ ├── DES14.SMK │ ├── DES15.SMK │ ├── DES9.SMK │ ├── EARTH.SMK │ ├── EVIL01.SMK │ ├── Evil01v.smk │ ├── EVIL02.SMK │ ├── Evil02w.smk │ ├── Evil03qw.smk │ ├── EVIL03.SMK │ ├── Evil05av.smk │ ├── Evil05bv.smk │ ├── EVIL05.SMK │ ├── Evil06aw.smk │ ├── Evil06bw.smk │ ├── EVIL06.SMK │ ├── EVIL07.SMK │ ├── Evil07w.smk │ ├── Evil08.smk │ ├── EVIL09.SMK │ ├── Evil09w.smk │ ├── EVIL10.SMK │ ├── Evil11w.smk │ ├── GOOD01.SMK │ ├── Good01v.smk │ ├── GOOD02.SMK │ ├── Good02w.smk │ ├── Good03qw.smk │ ├── GOOD03.SMK │ ├── GOOD04.SMK │ ├── Good04w.smk │ ├── GOOD05.SMK │ ├── Good05v.smk │ ├── Good06av.smk │ ├── Good06bv.smk │ ├── GOOD06.SMK │ ├── Good07qw.smk │ ├── GOOD07.SMK │ ├── GOOD09.SMK │ ├── Good09w.smk │ ├── GOOD10.SMK │ ├── Good10w.smk │ ├── H2XINTRO.SMK │ ├── Intro.smk │ ├── IVYBACK.SMK │ ├── LIBRARY.SMK │ ├── Libraryw.smk │ ├── LOSE.SMK │ ├── Mixdes10.smk │ ├── Mixdes11.smk │ ├── Mixdes12.smk │ ├── Mixdes13.smk │ ├── Mixdes14.smk │ ├── Mixdes15.smk │ ├── Mixdes9.smk │ ├── Mixpol1.smk │ ├── Mixpol2.smk │ ├── Mixpol3.smk │ ├── Mixpol4.smk │ ├── Mixpol5.smk │ ├── Mixpol6.smk │ ├── Mixpol7.smk │ ├── Mixpol8.smk │ ├── Mixvoy21.smk │ ├── Mixvoy22.smk │ ├── Mixvoy23.smk │ ├── Mixvoy24.smk │ ├── Mixvoy25.smk │ ├── MixWiz16.smk │ ├── Mixwiz17.smk │ ├── MixWiz18.smk │ ├── Mixwiz19.smk │ ├── Mixwiz20.smk │ ├── MM6.SMK │ ├── NWCLOGO.SMK │ ├── POL1.SMK │ ├── POL2.SMK │ ├── POL3.SMK │ ├── POL4.SMK │ ├── POL5.SMK │ ├── POL6.SMK │ ├── POL7.SMK │ ├── POL8.SMK │ ├── Prison.smk │ ├── Rbetrayv.smk │ ├── Sbetrayv.smk │ ├── SCHOOSE.SMK │ ├── SCYBCRED.SMK │ ├── SCYLOGO.SMK │ ├── SDEFEAT.SMK │ ├── SDES10.SMK │ ├── SDES11.SMK │ ├── SDES12.SMK │ ├── SDES13.SMK │ ├── SDES14.SMK │ ├── SDES15.SMK │ ├── SDES9.SMK │ ├── SEVIL01.SMK │ ├── Sevil01v.smk │ ├── SEVIL02.SMK │ ├── SEVIL03.SMK │ ├── SEVIL05.SMK │ ├── SEVIL06.SMK │ ├── SEVIL07.SMK │ ├── SEVIL08.SMK │ ├── SEVIL09.SMK │ ├── SEVIL10.SMK │ ├── Sevil5av.smk │ ├── Sevil5bv.smk │ ├── SGOOD01.SMK │ ├── Sgood01v.smk │ ├── SGOOD02.SMK │ ├── SGOOD03.SMK │ ├── SGOOD04.SMK │ ├── SGOOD05.SMK │ ├── Sgood05v.smk │ ├── SGOOD06.SMK │ ├── SGOOD07.SMK │ ├── SGOOD09.SMK │ ├── SGOOD10.SMK │ ├── Sgood6av.smk │ ├── Sgood6bv.smk │ ├── SH2XINTR.SMK │ ├── Sintro.smk │ ├── SLIBRARY.SMK │ ├── SLOSE.SMK │ ├── SMM6.SMK │ ├── SNWCLOGO.SMK │ ├── SPOL1.SMK │ ├── SPOL2.SMK │ ├── SPOL3.SMK │ ├── SPOL4.SMK │ ├── SPOL5.SMK │ ├── SPOL6.SMK │ ├── SPOL7.SMK │ ├── SPOL8.SMK │ ├── Sprison.smk │ ├── SVOY21.SMK │ ├── SVOY22.SMK │ ├── SVOY23.SMK │ ├── SVOY24.SMK │ ├── SVOY25.SMK │ ├── SWINS.SMK │ ├── SWIZ16.SMK │ ├── SWIZ17.SMK │ ├── SWIZ18.SMK │ ├── SWIZ19.SMK │ ├── SWIZ20.SMK │ ├── VOY21.SMK │ ├── VOY22.SMK │ ├── VOY23.SMK │ ├── VOY24.SMK │ ├── VOY25.SMK │ ├── WIN.SMK │ ├── WIZ16.SMK │ ├── WIZ17.SMK │ ├── WIZ18.SMK │ ├── WIZ19.SMK │ └── WIZ20.SMK ├── changelog.txt ├── Data │ ├── Campaign.hs │ ├── Heroes2.agg │ ├── Heroes2x.agg │ ├── Ivydes.smk │ ├── Ivypol.smk │ ├── Ivyvoy.smk │ ├── Ivywiz.smk │ ├── Netlodr.dat │ └── Standard.hs ├── download_demo_version.sh ├── extract_homm2_resources.sh ├── fheroes2 ├── files │ ├── data │ │ └── resurrection.h2d │ └── lang │ ├── be.mo │ ├── bg.mo │ ├── cs.mo │ ├── de.mo │ ├── dk.mo │ ├── es.mo │ ├── fr.mo │ ├── hu.mo │ ├── it.mo │ ├── lt.mo │ ├── nb.mo │ ├── nl.mo │ ├── pl.mo │ ├── pt.mo │ ├── ro.mo │ ├── ru.mo │ ├── sk.mo │ ├── sv.mo │ ├── tr.mo │ ├── uk.mo │ └── vi.mo ├── LICENSE ├── Maps │ ├── Alteris2.mp2 │ ├── Alteris.mp2 │ ├── ARRAX.MX2 │ ├── BELTWAY.MP2 │ ├── BlackFor.mp2 │ ├── BROKENA.MP2 │ ├── CAMP1_01.HXC │ ├── CAMP1_02.HXC │ ├── CAMP1_03.HXC │ ├── CAMP1_04.HXC │ ├── CAMP1_05.HXC │ ├── CAMP1_06.HXC │ ├── CAMP1_07.HXC │ ├── CAMP1_08.HXC │ ├── CAMP2_01.HXC │ ├── CAMP2_02.HXC │ ├── CAMP2_03.HXC │ ├── CAMP2_04.HXC │ ├── CAMP2_05.HXC │ ├── CAMP2_06.HXC │ ├── CAMP2_07.HXC │ ├── CAMP2_08.HXC │ ├── CAMP3_01.HXC │ ├── CAMP3_02.HXC │ ├── CAMP3_03.HXC │ ├── CAMP3_04.HXC │ ├── CAMP4_01.HXC │ ├── CAMP4_02.HXC │ ├── CAMP4_03.HXC │ ├── CAMP4_04.HXC │ ├── CAMPE01.H2C │ ├── CAMPE02.H2C │ ├── CAMPE03.H2C │ ├── CAMPE04.H2C │ ├── CAMPE05B.H2C │ ├── CAMPE05.H2C │ ├── CAMPE06.H2C │ ├── CAMPE07.H2C │ ├── CAMPE08.H2C │ ├── CAMPE09.H2C │ ├── CAMPE10.H2C │ ├── CAMPE11.H2C │ ├── CAMPG01.H2C │ ├── CAMPG02.H2C │ ├── CAMPG03.H2C │ ├── CAMPG04.H2C │ ├── CAMPG05B.H2C │ ├── CAMPG05.H2C │ ├── CAMPG06.H2C │ ├── CAMPG07.H2C │ ├── CAMPG08.H2C │ ├── CAMPG09.H2C │ ├── CAMPG10.H2C │ ├── CARMINE.MX2 │ ├── ClouXeen.MX2 │ ├── ColosCav.MX2 │ ├── DdDragon.mp2 │ ├── DEATHG.MP2 │ ├── DECISION.MX2 │ ├── DOMINION.MX2 │ ├── DRAGON.MX2 │ ├── DRAGONR.MP2 │ ├── DRAGONW.MP2 │ ├── Dungeonb.mx2 │ ├── ENROTH.MP2 │ ├── FamReun.MX2 │ ├── FOOLGOLD.MX2 │ ├── FORHONOR.MX2 │ ├── FORSAKEN.MP2 │ ├── FORTRESS.MX2 │ ├── FULLHSE.MX2 │ ├── GateHell.mp2 │ ├── GhostPlt.MX2 │ ├── GoAskAli.mp2 │ ├── GOODVS.MP2 │ ├── GREED.MX2 │ ├── GrimReap.mp2 │ ├── GROUNDZE.MX2 │ ├── GRWar2.MX2 │ ├── GUARDWAR.MX2 │ ├── HEROES.MP2 │ ├── HOTSPOT.MP2 │ ├── HUNICORN.MX2 │ ├── ISLEMAZE.MX2 │ ├── Journals │ │ ├── BETRAYAL.TXT │ │ ├── GHOST.TXT │ │ ├── GOHNOTES.TXT │ │ ├── ROADHOME.TXT │ │ ├── ROCNOTES.TXT │ │ ├── THUNK1.TXT │ │ ├── THUNK2.TXT │ │ ├── THUNK3.TXT │ │ ├── THUNK4.TXT │ │ ├── THUNK5.TXT │ │ ├── WIZARD1A.TXT │ │ ├── WIZARD1.TXT │ │ ├── WIZARD2A.TXT │ │ ├── WIZARD2.TXT │ │ ├── WIZARD3A.TXT │ │ └── WIZARD3.TXT │ ├── KeyOfSol.mx2 │ ├── KeyOfSol.txt │ ├── KINGDTH.MX2 │ ├── LastHope.mx2 │ ├── Leopoldv.mx2 │ ├── LOSTCON.MP2 │ ├── LOSTRELI.MP2 │ ├── Ludicrou.mx2 │ ├── MAGIC3.MX2 │ ├── MerryMen.mp2 │ ├── MIGHTV.MP2 │ ├── MINERALW.MP2 │ ├── MireStra.MX2 │ ├── MOUNT.MP2 │ ├── NEWENEMY.MX2 │ ├── NVSS.MX2 │ ├── OVERLORD.MP2 │ ├── PANDAMON.MP2 │ ├── PEASANTS.MX2 │ ├── PIRATE.MX2 │ ├── PlainAek.MX2 │ ├── PORTALS.MX2 │ ├── PYRAMID.MP2 │ ├── Quadrup.mx2 │ ├── RdHome.mp2 │ ├── REVOLU.MP2 │ ├── RiddleMe.mp2 │ ├── RIVER.MP2 │ ├── RocRound.MX2 │ ├── SANDTIME.MX2 │ ├── SCORCH.MP2 │ ├── SEASONS.MX2 │ ├── SEVENL.MP2 │ ├── SHIPW.MP2 │ ├── SHRKANIA.MX2 │ ├── SKIRMISH.MX2 │ ├── SlayerLeg.mp2 │ ├── SLUGFEST.MP2 │ ├── SPELLC.MP2 │ ├── SuddenSe.mp2 │ ├── SURFTURF.MX2 │ ├── TELEPORT.MP2 │ ├── TERRAF.MP2 │ ├── TERRAIN.MX2 │ ├── THEBACK.MX2 │ ├── THECLEAR.MP2 │ ├── THEOTHER.MP2 │ ├── Threedom.mx2 │ ├── Thunk.mx2 │ ├── UNDEADA.MP2 │ ├── UNHOLY.MP2 │ ├── VALLEY.MX2 │ ├── VIKINGS.MP2 │ ├── WARIORK.MP2 │ ├── WASTL.MP2 │ ├── WHOAM.MP2 │ ├── WINTERL.MP2 │ ├── WITCHHNT.MX2 │ ├── Wizland1.mp2 │ ├── WIZLAND2.MX2 │ └── WIZLAND3.MX2 ├── README.txt └── script └── linux └── install_sdl_2.sh 10 directories, 368 files
-
https://fedoraproject.org/wiki/Changes/ThirdPartyLegacyJdks Wygląda na to, że stare wersje Javy wylatują z Fedory. Ja to swojego małego projektu poratowałem się redhatowym obrazem z https://catalog.redhat.com/software/containers/ubi9/openjdk-17-runtime/61ee7d45384a3eb331996bee?container-tabs=gti>i-tabs=registry-tokens Javą 17. Co prawda ludzie z Fedory proponują instalację pakietów z repozytorium Adoptium, zdaje się najnowszej darmowej Javy, która za trzy lata padnie jak każda poprzednia (-: , ale te kontenery działają dobrze.
-
Do pulpitu Gnome jest wtyczka caffeine: sudo dnf install gnome-shell-extension-caffeine.noarch która umieszcza swoją ikonkę po prawej stronie zegarka i umożliwia wyłączenie blokady ekranu jednym kliknięciem.
-
Tak. Od niedawna Fedora - albo coś, co jest na niej używane - oszczędza energię agresywniej, odłączając zasilanie od urządzeń przyłączonych do huba USB, który w moim przypadku jest stacją dokującą. Pada mi więc myszka, klawiatura i... sieć. (-: Mi to się nawet podoba, tylko muszę się pilnować podczas wysyłania dużych plików i machnąć muszką co 14 minut.
-
Sposób doinstalownia-odinstalownia wybranego środowiska graficznego .
temat odpowiedział SeeM → ADAM00 → Środowiska graficzne
Trzeba mieć z tyłu głowy, że niektówe środowiska graficzne korzystają z tych samych plików w katalogu domowym i mogą je nieznacznie modyfikować, na przykład ~/.local/share/applications. Niby to jest ustandaryzowane, ale logowanie się w kółko do coraz to innych pulpitów przez tego samego użytkownika będzie ową konfigurację coraz bardziej zaśmiecać. -
Gnome to jest ciężki pulpit, ale dziwnym sposobem klatkaż w gierkach i płynność Firefoksa ma większą, niż małe pulpity. Tylko musi mieć na to cpu i ram. Lekki pulpit to będzie Xfce oraz Lxde. Jeżeli czujesz się twardzielem i masz tydzień na naukę i konfigurację, polecam pulpity IceWM oraz i3. Tylko w tym wypadku pulpit to dużo powiedziane. Nie ma żadnej integracji niczego z niczym, oprogramowanie typu menedżer plików, suwak głośności, obśługę bluetooth, czy wifi instalujesz we własnym zakresie i składa się to jak domek z lego z wiadra klocków bez instrukcji.
-
Najnowszą możliwą Fedorę 41. Stara Fedora, to jak instalacja Windowsa Vista w 2025. Uruchomi się, ale nic więcej nie zrobi. Pobierz Fedorę Workstation. Jeżeli po otworzeniu 10 kart w przeglądarce zacznie mulić, przesiądziesz się na jakiś lżejszy pulpit typu Xfce.
-
Jeszcze nie znalazłem pendrajwa, który niebyłby wykrywany. Tylko sformatuj system plików na FAT32, albo exFAT. NTFS na Linuksie działa, ale za spójność danych nie odpowiada. (-:
-
Podczas tworzenia partycji/woluminów będzie widać te zawierające dane z Fedory. Możesz je sformatować i podać im te same punkty montowania, co poprzednio. Wówczas nie musisz nawet sprawdzać, na którym są dysku.
-
Jeszcze nie wiem co, ale coś się zmieniło na Fedorze i w Redhacie 9. Ten cały /etc/default/grub już nie o wszystkim decyduje. Grubby robi jakoś, że te zmiany są zapisywane tam, gdzie trzeba. Pewnie idą w stronę statycznego /etc, gdzie tylko się da.
-
No to trochę będzie. Btrfs obsługuje migawki natywnie, ale linuksowy bootloader nic o nich nie wie. Co z tego, że odłożysz spójną i działającą kopię systemu operacyjnego, kiedy nie ma jak jej uruchomić? Można to zrobić w dwóch etapach. Najpierw migawka. # mkdir /opt/migawki # btrfs subvol snapshot root 20241205 # vim /opt/migawki/20241205/etc/fstab [ albo inny edytor; zamienić "subvol=root" na "subvol=20241205" ] No i niby jest. Zrobi się szybko, bo jest przyrostowa. To znaczy, że szybko się robi, ale dłużej się ją spaja z późniejszymi zmianami. Żeby uruchomić taką migawkę, trzeba w menu gruba nacisnąć F10 i zmienić jeden z parametrów kernela, tak samo jak w pliku fstab. https://fedoramagazine.org/make-use-of-btrfs-snapshots-to-upgrade-fedora-linux-with-easy-fallback/ Ja to tych całych migawek nie lubię. Dobre są na produkcji, jak czas goni. Na domowym laptopie zawsze wszystko idzie naprawić i przy okazji można się czegoś nauczyć oraz lepiej poznać swoją instalację. Ja ostatnio aktualizowałem CentOS-a 9 do 10 na żywca i po kilku spodziewanych problemach wszystko się udało.