Skocz do zawartości

Problem Po Instalacji A Podczas 1 Uruchamiania (rozdzielczoŚĆ)


jajcekkrk

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM. Jestem początkującym userem Fedory. Wczesniej używałem Ubuntu. Mam pewien problem, po prawidłowej instalacji systemu(obok windowsa na hdd) a podczas pierwszego rozruchu nagle gaśnie ekran i pokazuje się mały prostokącik na którym jest napisane:

 

Not Optimum mode

Recommended Mode :

1280 x 1024 60 hz

 

Wiem że cos trzeba dopisać/nadpisać w Xorg.conf, ale za bardzo nie wiem co konkretnie w moim przypadku.

 

Pomocy, bo nie wiem co mam wykonać by ustawić tak żeby system się uruchamiał.

 

P.S. Monitor Samsung 713N (LCD) , Grafika : 7600 GS gigabyte'a. Pozdrawiam userów Pingwina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie jak od razu zainstalujesz sterowniki do karty (kmod-nvidia), ale zakładając, że nie masz dostępu do internetu możesz spróbować wyedytować /etc/X11/xorg.conf:

Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device     "Videocard0"
    DefaultDepth     24
    SubSection "Display"
        Viewport   0 0
        Depth     24
                Modes    "1280x1024"
    EndSubSection

Znajdź wpis podobny do tego. Dla Ciebie najważniejszy jest fragment Modes bo to własnie tutaj masz rezdzielczość. Teraz jest wpisane "1280x1024, ale jak nie będzie chciało pójść to możesz wpisać "800x600" lub mniejszą. Jak wszystko zawiedzie usuń plik xorg.conf i zrestartuj komputer, może system tym razem wygeneruje poprawny plik xorga (chociaż nie liczyłbym na to).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Not Optimum mode

Recommended Mode :

1280 x 1024 60 hz

 

Wiem że cos trzeba dopisać/nadpisać w Xorg.conf

O rany, człowieku. Wyszukiwarka, "xorg.conf", 5 minut czytania i masz po sprawie.

A jak już zacząłem, to dodam do tego co napisał thof, że czasem sprawdza się przestarzały sposób

Modes    "1280x1024_60"