Skocz do zawartości

Fc5. Problem Z Zainstalowaniem Karty Sieciowej

tetryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wlasnie zainstalowalem FC5 i nie potrafie polaczyc sie z internetem. Moja karta (na plycie) to RTL8111B. Jestem kompletnie zielony w te klocki i nie wiem w ogole jak sie za to zabrac, wiec jesli ktos z was moglby mnie pokierowac, bylbym bardzo wdzieczny. Czytalem kilka tematow wczesniejszych poswieconych temu problemowi, ale niewiele z nich zrozumielem i niewiele potrafilem w tym kierunku zdzialac. Z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki i prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Wlasnie zainstalowalem FC5 i nie potrafie polaczyc sie z internetem. Moja karta (na plycie) to RTL8111B.
A na czym dokładnie polega problem? Karta wygląda na standardową, Realtek jest w pełni (chyba?) wspierany przez Fedorę, więc nie powinno być problemu.

Nie widać karty w systemie? Co pokazuje ifconfig (spod roota)? Masz jakieś wpisy dot. tej karty w /etc/sysconfig/hwconf?

Tak na marginesie: FC5 jest już dość stara, niedługo wyjdzie F7, więc może pomyśl o czymś nowszym ;)

Witam!

ifconfig daje:

Link encap:Local Loopback

inet addr: 127.0.0.1 Mask: 255.0.0.0

inet6 addr: ::1/128 Scope: Host

UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric: 1

RX packets: 1629 errors: 0 dropped: 0 overruns: 0 frame: 0

TX packets: 1629 errors: 0 dropped: 0 overruns: 0 carrier: 0

collisions: 0 txqueuelen: 0

RX bytes: 3371198 (3.2MiB) TX bytes: 3371198 (3.2 MiB)

natomiast w hwconf pisze m.in.:

class: NETWORK

bus: PCI

detached: 0

device: eth0

desc: "Realtek Semiconductor Co., Ltd. Unknown device 8168"

vendorId: 10ec

deviceId: e000

pciType: 1

pcidom: 0

pcibus: 3

pcidev: 0

pcifn: 0

Z gory dzieki za pomoc...

Pozdrawiam

RX bytes: 3371198 (3.2MiB) TX bytes: 3371198 (3.2 MiB)

Nie działa? W takim razie co się z nia dzieje? Coś na pewno wysyła i odbiera :)

Pokaż jeszcze jak wygląda /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 jeśli eth1 to jest Twój interejs sieciowy.