Skocz do zawartości

Dziwny Problem Podczas Bootowania Fedory 9


Fedorowa

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż gdy wkładam płytkę LiveCD, wszystko się uruchamia normalnie. Podczas bootowania kernela wyświetla się:

Warning: Cannot find root file system

Create symlink /dev/root and exit this shell.

Jakby co, piszę z pamięci ;) Przy każdej próbie to samo.

Konfiguracja sprzętowa

Notebook Gericom 1720E Combo

Dysk twardy Hitachi 20GB

Karta grafiki SIS 650

System plików FAT

Płyta główna to też gericom ????

Więcej nie wiem, ale myślę, że powinno wystarczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jestem początkująca, więc za bardzo nie wiem jak się uruchamia w różnych trybach(to mój pierwszy linux). Z tymi forami to jakoś nie znalazłam czegoś o uruchamianiu Fedory z LiveCD. Sprawdzałam płytę na innym komputerze, tylko że kończyło się to jeszcze wcześniej, z informacją o błędzie w jakimś sektorze(postanawiam nagrac kolejną LiveCD) a obraz jest poprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędami recytowanymi z pamięci lub wcale ciężko będzie Ci pomóc. Jeśli naprawdę sprawdziłaś obraz płyty i jest on poprawny (byłoby to dziwne, skoro nie działa poprawnie również na innej maszynie) to może to być problem sprzętowy - chociażby z napędem lub dyskiem (nie chodzi o błędne działanie urządzeń ale ich obsługę).

 

Zawsze możesz przerzucić obraz LiveCD z płyty na nośnik USB korzystając ze skryptu livecd-iso-to-disk znajdującego się w katalogu LiveCD. Szczegóły: http://fedoraproject.org/wiki/FedoraLiveCD/USBHowTo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) a obraz jest poprawny.
Wybacz nieufność, ale czy możesz dokładniej opisać jak to sprawdziłaś? Bo jeśli na drugim kompie też nie działa, to przychylam się do opinii Sorrora - albo obraz nie jest mimo Towich zapewnień poprawny albo drugi komputer ma zbliżoną/identyczną konfigurację sprzętową i Fedora nie radzi sobie z jakimś urządzeniem.

 

Odnośnik do komentarza