Skocz do zawartości

Bardzo Początkujący Użytkownik Fedora 10.


krisnewton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem bardzo początkujący w Linuksie. Używałem przez krótki okres Fedorę 10. Niedawno zmieniłem komputer i mam problem. Instaluję system z płytki. Przy starcie system próbuje uruchomić anacondę, ale natychmiasy wchodzi prawdopodobnie w tryb tekstowy. Dalsza instalacja przebiega normalnie podobnie jak w anacondzie. Brakuje tylko opcji wyboru użytkownika. Po instalacji system program startuje normalnie, pojawia sie pasek postępu i zamiast wejśc w tryb graficzny wchodzi (chyba) w konsolę i prosi o login i hasło. Jako login wpisuję root (bo innego nie mogłem utworzyć), podaje hasło i dalej nic się nie dzieje tylko localhost.........# -tylko logowanie z uprawnieniami roota. Podobny problem maiałem w mandrivie, ale w podobnej sytuacji wpisywałem XFdrake pojawiałosie okienko tekstowe z wyborem sterownika do karty, wybrałem VESA i po problemie.

Czy jest podobna opcja w fedorze? albo inne rozwiazanie. Mam oryginalna płytkę ze sterami do płyty głównej na której jest karta grafiki. czy muszę zainstalować odpowiedni sterownik? Proszę o info krok po kroku jak zainstalować ten sterownik z płyty, bo jestem bardzo początkujący.

 

Readme do sterownika Linuksowego tak wygląda:

Before Installation

you will need to locate and install the correct kernel-source, kernel-headers, or kernel-devel package; on some distributions, no additional packages are required

 

Installation

After you have downloaded the file NVIDIA-Linux-x86-173.14.09-pkg#.run, change to the directory containing the downloaded file, and as the root user run the executable:

 

# cd yourdirectory

# sh NVIDIA-Linux-x86-173.14.09-pkg#.run

 

The .run file is a self-extracting archive. When executed, it extracts the contents of the archive and runs the contained nvidia-installer utility, which provides an interactive interface to walk you through the installation.