Gość Napisano Lipiec 4, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 4, 2009 Witam. Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem fedory i jak chyba każdy nowy mam wiele problemów z użytkowaniem tego systemu niemniej jednak zaparłem się bardzo sam w sobie i dokładam wszelkich starań żeby System Windows na moim komputerze uruchamiał się jak najrzadziej, aż w końcu go całkowicie zastąpię przez Linuksa. Jako dosyć świeży użytkownik często widzę na swoim ekranie raporty o błędach spowodowane Bugami, niestabilnymi wersjami paczek etc. I tu mam pytanie: Jak zgłaszać takie błędy ? <-- wiem że jest bugzilla ale jakoś nie bardzo potrafię się tym posłużyć, a chciałbym aktywnie włączyć się do poprawy jakości systemy chociażby przez raportowanie błędów jakie wystąpiły u mnie. gdzie mogę znaleźne jakieś przystępne info jak i gdzie ? (najlepiej po polsku ale nie koniecznie)(Byle nie po chińsku ) W Fedorze bodajże 7 raporty o błędach wysyłały się same, w obecnie używanej 10 moge tylko zapisac raport na dysk (i np. mam cos takiego hardinfo-raport_błędu.txt), ale nie wiem co z nim dalej zrobić bo jak pozostanie u mnie na dysku to nikomu pożytku nie przyniesie a jak pisałem chciałbym się włączyć aktywnie i wydaje mi się że to rozsądne wyzwanie jak na początkującego. Pozdrawiam. Kto pyta nie błądzi ! Ponoć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heos Napisano Lipiec 4, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 4, 2009 Nie wiem czy jest coś innego, oprócz bugzilli. Jeśli z problemem nie możesz sobie poradzić, to jak chyba sam wiesz najłatwiej znaleźć odpowiedź na forum, lub w jakimś poradniku. Jeśli problem jest rozwiązany na forum, na pewno innym łatwiej będzie znaleźć odpowiedź. Może jeszcze tutaj znajdziesz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Lipiec 4, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 4, 2009 Nie wiem czy jest coś innego, oprócz bugzilli.Miejmy nadzieję, że nie. Gdyby było więcej niż jedno miejsce zgłaszania błędów, to w krótkim czasie powstałby niezły chaos. @rafii_ - rzadko zdarza się, żeby ktoś znalazł bug, którego nikt inny wcześniej nie zgłosił Mimo wszystko jest spora liczba testerów i stosunkowo niewielka liczba błędów. Zawsze dobrze przeszukaj bazę zanim zgłosisz błąd (warto pamiętać → http://rtfm.killfile.pl/#blad ). Odpowiedzi na problemy (w j.polskim mniej więcej ) znajdziesz tutaj, na forum a wielu problemów prawdopodobnie unikniesz czytając http://wiki.fedora.pl (poradnik a potem artykuły). Na końcu poradnika dużo pomocnych linków zarówno dla początkujących jak i dla bardziej zaawansowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heos Napisano Lipiec 5, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 5, 2009 Miejmy nadzieję, że nie. Gdyby było więcej niż jedno miejsce zgłaszania błędów, to w krótkim czasie powstałby niezły chaos. Wiesz, założenie bugzilli dla każdego większej ilości krajów i/lub języków, nie byłoby specjalnie złym pomysłem bo mimo wszystko nie każdy zna i nie każdy musi znać w zadowalającym stopniu język angielski. Potem okresowe przesyłanie raportów do głównej bazy danych aż tak nie spowolniłoby całego procesu. Co do poradników, przez pytaniem o cokolwiek polecam zapoznać się z TYM, jak pisał WalDo bo faktycznie sam sprawdziłem, że można znaleźć satysfakcjonująca odpowiedź na większość pytań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thof Napisano Lipiec 5, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 5, 2009 Jako dosyć świeży użytkownik często widzę na swoim ekranie raporty o błędach spowodowane Bugami, niestabilnymi wersjami paczek etc.Chodzi o to narzędzie Bug Buddy? Jeśli, tak to po prostu podajesz swój email i krótki opis przy wykonywaniu jakich czynności bug wystąpił. Na końcu wysyłasz. Opis raczej w języku angielskim, ale zawsze można posiłkować się np. translatorem od google. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daf Napisano Lipiec 5, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 5, 2009 Chodzi o to narzędzie Bug Buddy? Jeśli, tak to po prostu podajesz swój email i krótki opis przy wykonywaniu jakich czynności bug wystąpił. Na końcu wysyłasz. Opis raczej w języku angielskim, ale zawsze można posiłkować się np. translatorem od google. re bugbuddy: rafi__ ma racje, to dziala tylko dla aplikacji 'natywnie' gnomowych. dla thunderbirda np juz nie. mozna sobie wtedy zapisac raport i zglosic 'recznie' re translator: niech Cie Pan Bog broni! generalnie, jak ktos ma problem z wyrazeniem sie po angielsku na bugzilli czy miedzynarodowym forum, przyslijcie mi to co chcecie napisac na priva. jesli czas pozwoli, chetnie pomoge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@WalDo Napisano Lipiec 6, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 6, 2009 [...]aż tak nie spowolniłoby całego procesu.Zdziwiłbyś się jak bardzo. Do tego każde zgłoszenie wymagałoby dodatkowo przetłumaczenia (a tych jezyków jest sporo jak widać po pakietach) i sprawdzenia czy się nie duplikują. Zdecydowanie zgadzam się z tym co napisał powyżej daf - jak ktoś ma problem z angielskim, to niech poprosi kogoś bardziej biegłego o zredagowanie zgłoszenia i przede wszystkim wcześniejsze sprawdzenie czy nie jest to duplikat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borzole Napisano Lipiec 6, 2009 Zgłoszenie Share Napisano Lipiec 6, 2009 przecież to forum robi za polską bugzille Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się