Skocz do zawartości

Dobra Książka Do Baz Danych


Jony

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy dla kogo. Z książek dla nieprofesjonalistów jest to jedna z lepszych na rynku. Jest jeszcze druga: Relacyjne bazy danych dla praktyków Date'a, ale pisana nieco bardziej hermetycznym językiem.

Mówiąc ,,nieprofesjonalista'' mam na myśli osobę patrzącą na bazy z punktu widzenia zaawansowanego praktyka, bez wykształcenia informatycznego.

Mając przygotowanie matematyczno-informatyczne warto zajrzeć do książek Ullmana. Ale to zupełnie inny kaliber.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tę książkę wypożyczoną i autor czasami trochę za długo, dokładnie opisuje, kiedy ja potrzebowałem umieć na już. Ale dobra do użytku domowego. Czytałem inną pozycją i jej autor często odwoływał się do Date'a (to jakiś chyba guru bazodanowy) i pewnie jest to bardziej wartościowa pozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej jestem nieprofesjonalistą, choć jakieś tam wykształcenie informatyczne posiadam, więc z teorią nie jest źle. Z tego co widzę po fragmentach książki Date'a, jest to pozycja dla osób trochę już obeznanych z bazami danych, a ponieważ moja wiedza w tym temacie jest niewielka, więc myślę że lepszym wyborem będzie książka Hernandeza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka konkretnie baza danych Cię interesuje?
Nie nastawiam się na jakieś konkretne rozwiązanie. Raczej zależy mi na umiejętności dobrego projektowania baz danych i na poznaniu logiki ich działania. Znajomy, który w tym siedzi, twierdzi że najważniejsze to dobrze zaprojektować bazę, a cała reszta jest sprawą drugorzędną. BTW trafiła się dobra oferta na allegro, więc kupiłem książkę Hernandeza. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!