Skocz do zawartości

Pokemon Online - Jak Zainstalować?


BZW Golem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam nadzieje ze nie bedziecie sie smiac.. ale lubie pokemony >_>

Istnieje pewien symulator grania w nie, nazywa sie Pokemon Online.

 

Ma on swoja wersje dla Linuxa i mozna go sciagnac stad:

http://pokemon-online.eu/downloads/Package_19.html

 

Swego czasu uzywalam tego.. acz na ubuntu.

Wtedy instalacja byla dosyc prosta bo przebiegala tak jak w tej instrukcji:

http://pokemon-online.eu/forums/showthread.php?509-How-to-install-Pokemon-Online-(completely-step-by-step)

 

Jednak z tego co widze na Fedorze chyba musi to przebiec inaczej (metoda z owego poradnika nie dziala >_>)

 

Wie ktos moze jakby to mozna zrobic?

 

Edit: Mam Fedore 15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... różni ludzie mają różne zainteresowania, ale to już chyba przesada ;)

 

Najłatwiej będzie jak rozpakujesz archiwum z tym programem i spróbujesz uruchomić binarkę w konsoli. Prawdopodobnie na wyjściu pojawi się błąd z informacją jakiej biblioteki brakuje. Przykładowo będzie to libqt.so.1 wtedy musisz znaleźć pakiet który zawiera ten plik (yum provides libqt.so.1) i doinstalować odpowiedni pakiet/y (może się okazać, że *-devel też są potrzebne). Ten proces trzeba powtórzy kilka razy, aż wszystkie potrzebne biblioteki będą zainstalowane w systemie.

Tak jeszcze wpisałem w wyszukiwarkę w Archu i nawet tam pokemony mają swoich wiernych fanów tylko oni używają innego symulatora http://shoddybattle.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shoddy był popularny za 4 generacji pokemonów.. teraz nastała era 5tej.. i tylko Pokemon Online ją aktualnie ma :3

Trzeba isć do przodu!

 

Więc spróbowałam włączyć program w terminalu i wszkoczyło to:

[bzwgolem@localhost bin]$ ./start-client
./Pokemon-Online: error while loading shared libraries: libzip.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory 

 

Wnioskując iż "libzip.so.1" jest własnie tym czego mi brakuje:

[bzwgolem@localhost bin]$ yum provides libzip.so.1
Loaded plugins: langpacks, presto, refresh-packagekit
adobe-linux-x86_64                                       |  951 B     00:00     
adobe-linux-x86_64/primary                               | 1.5 kB     00:00     
fedora/metalink                                          |  31 kB     00:00     
fedora                                                   | 4.2 kB     00:00 ... 
fedora/primary_db                                        |  14 MB     00:23     
fedora/group                                             | 1.8 MB     00:03     
rpmfusion-free                                           | 3.3 kB     00:00     
rpmfusion-free/primary_db                                | 378 kB     00:00     
rpmfusion-free/group                                     | 9.8 kB     00:00     
rpmfusion-free-updates                                   | 2.7 kB     00:00     
rpmfusion-free-updates/primary_db                        | 231 kB     00:00     
rpmfusion-nonfree                                        | 3.3 kB     00:00     
rpmfusion-nonfree/primary_db                             | 115 kB     00:00     
rpmfusion-nonfree/group                                  | 4.7 kB     00:00     
rpmfusion-nonfree-updates                                | 2.7 kB     00:00     
rpmfusion-nonfree-updates/primary_db                     |  61 kB     00:00     
updates/metalink                                         |  22 kB     00:00     
updates                                                  | 4.7 kB     00:00     
updates/primary_db                                       | 5.3 MB     00:08     
updates/group                                            | 1.9 MB     00:03     
adobe-linux-x86_64                                                          2/2
libzip-0.9.3-3.fc15.i686 : C library for reading, creating, and modifying zip
                        : archives
Repo        : fedora
Matched from:
Other       : libzip.so.1

I..

ponownie probowałam odpalić:

[bzwgolem@localhost bin]$ ./start-client
./Pokemon-Online: error while loading shared libraries: libzip.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory

Wychodzi na to że zbyt daleko nie zaszłam >_>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Pozwólcie że ożywię tan temat >_>

 

zatem, z pewnych powodów poproszono mnie o spróbowanie postawienia w tej grze serwera..

 

w katalogu z grą znajdują się dwa pliki: start-client i start-server..

 

Jako ze do tej pory tylko grałam a nie bawiłam się z serwerem to nigdy nie próbowałam nawet odpalać tego drugiego..

no i spróbowałam teraz >_>

 

I musze przyznać że nie wiem co z tym zrobić:

 

./Server: symbol lookup error: ./Server: undefined symbol: _ZN5boost6system19get_system_categoryEv

 

Wie ktoś może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na "juz" bym powiedzial, ze w pliku konfiguracji cos jest nie tak, ale za momencik moge spróbowac sie tym pobawic troche

Bede informowal na bierzaco poprzed edycje postu, ostrzegam za wczasu :P

 

Tak przy okazji jeszcze, na stronce nawet napisali co paczka wymaga

"requires Qt 4.6 or later, libboost-system1.42.0 and libzip."

Rada na przyszlosc, pierwsze co to sprawdzac w yum czy mamy dana paczke zainstalowana (albo pamietac co wazniejsze jak sie komus chce)

 

Poradnik widze maja znowu po Debiano-Ubuntowemu, czyli nazwy paczek sa nie takie jakich uzywa sie w Fedorze

Jedna z metod rozpoznawczych jest próba ucinania "lib" i koncówek cyferkowych, acz nie zawsze to dziala

Druga metoda jest próba wklepywania pierwszej czesci (do myslnika i bez cyferek koncowych) do (_yum'a_ → yuma) ORT przez opcje provides np:

yum provides libzip

Reszta to zabawa na logike albo google, niestety

 

Na przyszlosc innym potrzebujacym zostawie chociaz kilka wskazówek

Na pewno gra wymaga QT i kilku jego bibliotek, do tego libzip i biblioteka phonon (pewno do dzwieku)

Powinno to wystarczyc by uruchomic gre

 

Archiwum sie sciaga, totez zaraz przystapie do dzialania dalszego

 

EDIT #1

Sciagniete, brakuje mi paru bibliotek totez doinstaluje je

Acz po plikach widze, iz chyba raczej trzebaby uruchomic skrypt start-server a nie binarke Server ;)

 

EDIT #2

Poprawka, to nie brak bibliotek, tylko gra nie moze odnalezc w katalogu, w którym sie znajduje wlasnych bibliotek =_= genialne...

Zas w readme wyraznie wypisane biblioteki, które potrzebne i by jednak odpalac serwer poprzez skrypt start-server tak jak pisalem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"requires Qt 4.6 or later, libboost-system1.42.0 and libzip."

 

Zainstalowalam juz QT, libboosta i libzipa >_>

 

Po próbie odpalenia start-server zwyczajnie wyskakuje to:

 

./Server: symbol lookup error: ./Server: undefined symbol: _ZN5boost6system19get_system_categoryEv

 

a ja w moim nubstwie nie kminie co to ma oznaczac ._.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to kwestia tego, ze - jak pisze Subaru - program nie odnajduje bibliotek we wlasnym katalogu, to moze trzeba do sciezki poszukiwan dopisac katalog biezacy. Po uruchomieniu terminala

export PATH=$PATH:.
cd <katalog ze start-server>
./start-server

Moze tak sie uda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem jeszcze dopisac, Fedora posiada libboost z koncówka cyferek 46 a ta gra wymaga 42, totez moze byc potrzebne dowiazanie symboliczne oczywiscie do wersji stosownej do architektury i paczki sciagnietej (64 bit pokemony no to do 64 bit libboost)

 

Sprawa tego, ze sie nie odnajdywal glupiec we wlasnej sciezce jest taka, ze klienta trzeba po prostu odpalic tez ze skryptu start-client i dziala jak nalezy (nie wiem tylko czy ma byc jakis dzwiek czy nie, akurat mialem chyba wylaczone glosniki jak sprawdzalem)

 

Ewentualnie mozna potrzasnac forum gry szukajka czy komus tez wyskoczylo konkretnie to "_ZN5boost6system19get_system_categoryEv"

Chociaz jak tak zaczynam odcyfrowywac to, to wyglada na to, ze mu cos z libboost nie pasuje, zgaduje iz nie ma dowiazania symbolicznego a sciagnieta recznie wersja starsza, moze to powodowac blad (moim zdaniem), totez lepiej spróbowac zrobic mu dowiazanie symboliczne (polecenie ln jak pamietam)

 

EDIT #1

Ewentualnie jak wróce do domu to spróbuje osobiscie z tym dowiazaniem i zobacze co sie bedzie dzialo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...