Skocz do zawartości

Karta Tv - Czy Da Się Odbierać Kablówkę Na Tunerze Dvb-T?


WalDo

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio padla mi moja karta TV na PCI i mysle o zakupie nowej. Niekoniecznie na PCI, chyba nawet chetniej na USB. Jestem niemal zupelnie zielony jesli chodzi o te tematy i nie wiem czy da sie odbierac "normalna" TV kablowa przez dekoder DVB-T.

 

Ostatnio przegladajac oferty zauwazylem Media Tech MT4161 z przejsciówka na zwykly wtyk antenowy. Na naszym forum z radoscia odnalazlem wpis andrew, ze karta "czyta sie" pod Fedora na jadrze 3.3 (→ http://forum.fedora....post__p__157760 ), ale nigdzie nie moge wyszukac informacji czy przez tuner DVB-T da sie ogladac telewizje kablowa (konkretnie UPC, do niedawana Aster, w Warszawie).

 

Jesli taki numer nie przejdzie, to jaki tuner USB polecalibyscie do ogladania kablówki pod Fedora? Czy moze powinienem szukac tunera DVB-C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew. Troche sie chyba zaczynam orientowac w temacie.

Przynajmniej wyjasnilo mi sie (po przeczytaniu FAQ na stronie Media Tech), ze MT4161 kablówki nie odbiera, wylacznie DVB-T.

 

Czyli najprosciej bedzie poszukac podobnej karty PCI do tej która mialem dotychczas i po prostu wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na karcie DVB-T nie da sie ogladac kablówki, ani telewizji analogowej. Zamieszanie moze wynikac z faktu, iz niektóre karty dostepne na serwisach aukcyjnych obsluguja jednoczesnie telewizje analogowa oraz naziemna telewizje cyfrowa, czyli DVB-T. Jednakze sa to odpowiednie karty.

Do odbioru kablówki potrzebujemy karty cyfrowej DVB-C (ciezka sprawa u nas w Polsce, dokladniej jest to wyjasnione w linku podanym przez andrew) lub zwyklej karty analogowej.

Niestety analog jest powolutku wszedzie wylaczany, takze karta analogowa na pewno nie jest opcja przyszlosciowa, jednakze z tego co sie orientuje, najdluzej analog bedzie dostepny wlasnie w kablówkach.