Skocz do zawartości

[Solved] Wvdial - Konsola Nie Pinguje, W Przeglądarce Internet Działa.

Jusko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyznam, że miałem wyczucie z bezprzewodowym internetem za pomocą telefonu - wczoraj przez burzę padł zasilacz od modemu :-) Internet skonfigurowałem przez wvdial, jednakże jest malutki kłopot - w przeglądarce internet działa, jednak konsola/terminal nie wykrywają już połączenia, a więc nie mogę nic instalować. Jak sprawić, aby i konsola widziała internet brany z bluetooth w telefonie poprzez wvdial? Do wczoraj nie używałem tego programu, toteż nie mam z nim doświadczenia.

• 3 weeks later...

Powód byl prozaiczny - potrzebna byla chwila czasu, aby konsola zalapala sprawe i zaczela pingowac. Innym razem po prostu zasieg byl za slaby na internet i pingi (mieszkam w Poznaniu, ale okolicy gdzie internet blueconnect czy play jest poza mapa zasiegu, a internet komórkowy dziala w odpowiednich, wybranych miejscach).

internet blueconnect czy play jest poza mapa zasiegu, a internet komórkowy dziala w odpowiednich, wybranych miejscach).
Sorry za off topic, ale czy to nie jest merytorycznie pozbawione sensu? ;) Przeciez Blueconnect i Play to tez dostawcy internetu w sieci komórkowej.

Pewnie chodzi o to, ze UMTS jest obecnie standardem budowania tzw. sieci trzeciej generacji i rzeczywiscie zasieg tych sieci jest duzo mniejszy niz starego GSM. Mape lokalizacji mozesz znalezc na http://mapa.btsearch.pl/ Zapewne gdziekolwiek bys nie mieszkal w tym Poznaniu to problem rozwiazalaby jakakolwiek mala antena zewnetrza, ale w wiekszosci nowszych telefonów nie montuje sie juz gniazd.

Anteny nie maja sensu w przypadku sieci domowych wifi, ale juz w przypadku telefonii komórkowej tak. U Ciebie pewnie wystarczylaby 10dB antenka dookólna domowa za 30 zl. Gorzej bylo u moich rodziców, gdzie odleglosc do najblizszej stacji bazowej w linii prostej wynosi 6 km. Ale kupilem jakas antene kierunkowa (Yagi) za 100 zl i internet chodzi dobrze.

Gość