Skocz do zawartości

Nowy Zawód. Odpowiednie Szkolenia Itp.


FREESH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie. Szykuję się do zmiany zawodowej. Obecnie pracuję w handlu a interesuje mnie administracja systemowa. Konkretnie chciałbym się nauczyć, tego:

 

- administrating linux servers ( debian/ubuntu/centos ), security/backups/day to day maintenance 

- preparing dev/staging/production servers infrastructure for developers
- keeping application up and running ( mainly rails apps )
- automating server/vm provisioning using puppet
- designing server infrastructure for new projects

 

Proszę mi podpowiedzieć od jakich kursów i szkoleń zacząć naukę. Przeznaczam na naukę tego tematu rok czasu. Czy to wystarczy? Czy przy tym ograniczeniu czasowym warto zaczynać? Nigdy nie pracowałem w środowisku Linuxa. Jestem ''zielony'' w temacie... 

 Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wystarczy?

Zależy na jakim poziomie i co zamierzasz dokładnie robić. Kursy? Moim zdaniem warto najpierw zdobyć trochę doświadczenia.

Czy przy tym ograniczeniu czasowym warto zaczynać?

Zawsze warto.

Nigdy nie pracowałem w środowisku Linuxa. Jestem ''zielony'' w temacie...

Więc zacznij od zainstalowania jakiegoś Linuksa. Najlepiej zamiast Windows, bo to wymusi konieczność nauki, ale w ostateczności może to być tylko maszyna wirtualna zainstalowana pod Windows.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak w temacie. Szykuję się do zmiany zawodowej. Obecnie pracuję w handlu a interesuje mnie administracja systemowa. Konkretnie chciałbym się nauczyć, tego:

 

- administrating linux servers ( debian/ubuntu/centos ), security/backups/day to day maintenance 

- preparing dev/staging/production servers infrastructure for developers

- keeping application up and running ( mainly rails apps )

- automating server/vm provisioning using puppet

- designing server infrastructure for new projects