@Jonshu Posted February 15 Report Share Posted February 15 Cześć, Chciałbym zapytać czy spotkaliście się z umowami gdzie administratorzy systemowi biorą odpowiedzialność (np. pieniężną) za nieprzerwaną pracę systemów? Czy posiadanie wsparcia i gwarantowanego SLA od RHEL-a pomaga tym żeby się jakoś zabezpieczyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@sunrise Posted February 15 Report Share Posted February 15 Godzinę temu, Jonshu napisał: Chciałbym zapytać czy spotkaliście się z umowami gdzie administratorzy systemowi biorą odpowiedzialność (np. pieniężną) za nieprzerwaną pracę systemów? Ja się nie spotkałem, ale tak (_na prawdę_ → naprawdę) ORT to jest bez znaczenia, bo tak naprawdę,według prawa każdy pracownik odpowiada za szkody nie umyślne do wysokości 3 pensji miesięcznych i za szkody umyślne do pełnej wysokości, jeżeli świadczysz usługi b2b to cała odpowiedzialność jest ograniczona tak naprawdę zawartą umową i kontakt z prawnikiem w celu omówienia jej, może wcale nie być drogą opcją. Godzinę temu, Jonshu napisał: Czy posiadanie wsparcia i gwarantowanego SLA od RHEL-a pomaga tym żeby się jakoś zabezpieczyć? Może, nie musi, to zależy :) Być może odpowiednia umowa będzie tańsza, niż SLA od RH a i dodatkowo można pomyśleć nad ubezpieczeniem. Pamiętaj shit happens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@SeeM Posted February 16 Report Share Posted February 16 Czasami firma w umowie z klientem ma jakieś tam SLA, za którego niedopełnienie płaci. I klientowi wszystko jedno, czy zabrakło miejsca na dysku, czy kabel sieciowy padł. Nie działa, to nie działa. Zwykle wiążą się z tym dodatkowe koszty. Klient nie zawsze zdaje sobie sprawę, że w miarę dokładania ułamków procenta powyżej 99% koszty rosną astronomicznie. Zarówno koszty infrastruktury, jak i utrzymania. RHEL jest fajnym dupochronem. Jeszcze nikt nikogo nie zwolnił za zakupy u Red Hata. I zawsze coś tam pomogą w razie problemów, z których wielu można uniknąć podpinając się pod Insights. Natomiast można polecieć za postawienie proxy na Gentoo, którego zapomni się zaktualizować. Jeżeli Twój klient dopomina się o SLA, a masz jednoosobową działalność, zapewnij go o swojej uczciwości, podaj przykłady działań zapobiegawczych, itp... Jeżeli nie uwierzy i będzie chciał to w umowie, to można sobie odpuścić. Może być tak, że się nie opłaci, bo będzie się czepiał wszystkiego, byleś karę zapłacił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@Jonshu Posted February 18 Author Report Share Posted February 18 Dzięki, wniosek że warto korzystać z Insights Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.