Skocz do zawartości

ZMIANA ROZDZIELCZOSCI

Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc sluchajcie Hmm nawet po zainstalowaniu nowych driverow do mojej grafiki nadal nie mam mozlisoci zmiany rozdzielczosci na 1600 na 1200 hmm co nalezy zrobic zeby zmienic sobie rozdzielczosc na wieksza bo domyslnie przez fedore moge ustawic sobie max 1024 na 768 , no a niestety ja potrzebuje wieksze :-(

Prosze o pomoc.

Menu Kapelusz -> System Settings -> Display [logujesz się] -> zakładka Hardware -> przy "Monitor Type" Configure -> Wybierasz "Genric CRT 1600 [bla, bla]" -> zakładka Settings -> Resolution podciągamy wyżej -> OK -> CTRL + ALT + BACKSPACE (restart X). Logujemy się, Włala ;)

BTW. Polecam trochę myślenia, ag.bocznica.org, oraz przycisk F1 na klawiaturze...

• 3 years later...

Był bym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł mi pomóc gdyż mam pewien mały problem. Otóż po zainstalowaniu nowej Fedory 6 (jestem ZIELONY jesli chodzi o (_linuxa_ → Linuksa) ORT ) system nie włącza się. Dochodzi do uruchamiania programów, i w pewnym momencie wyskakuje okienko abym zmienił rozdzielczość na 1280/1024 60 Hz. Kolega próbował mi pomóc i w konsoli zalogować sie jako root, a później wpisać-xorgconfig. i tam poustawiać, jednak system wmawia mi ze takie polecenie nie istnieje. Nie wiem co robić w takiej sytuacji.POMOCY.

kolega ma zapewne Slackware, a nie Fedorę; w FC zamiast xorgconfig jest system-config-display (choć moim zdaniem xorgconfig jest lepsze)

SeeM, ale on chyba nie ma Xow.

Badi, czy mozesz odpalic tryb graficzny??

Dochodzi do uruchamiania programów, i w pewnym momencie wyskakuje okienko abym zmienił rozdzielczość na 1280/1024 60 Hz.
Podobne historie były już omawiane. Szukaj "xorg.conf".

Wg mnie należy wejść w edycję /etc/X11/xorg.conf i dopisać (lub odpowiednio zmodyfikować) sekcję "Screen". Coś takiego:

Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "Videocard0"
        DefaultDepth     24
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0