Skocz do zawartości

Montowanie, Problem Z Uprawnieniami Etc.

Red_Eye

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich obywateli forum :)

Jestem szczęśliwym [acz wkurzonym] posiadaczem Fedory 7 od dni 3. Kiedyś bawiłem się już w Live CD i coś nt. (_linuxa_ → Linuksa) ORT wiem, lecz jest to bardzo nie wielka wiedza i przyznaje, że jestem zwyczajnym nowicjuszem...

Przejdę więc do meritum sprawy, otóż przeczytałem Wasze FAQ, oraz kilka artykułów dotyczących montowania partycji NTFS i do pewnego momentu poradziłem sobie z problemem... Udało mi się prawidłowo skonfigurować plik "fstab", przynajmniej pozornie prawidłowo-z poziomu (_root'a_ → roota) ORT udaje mi się montować partycje NTFS, lecz nie montują się one automatycznie, a z poziomu zwykłego użytkownika w ogóle nie mam uprawnień do montowania... Oto komendy które dodałem do pliku "fstab":

/dev/sda1 /mnt/c_drive ntfs-3g user,rw,defaults,umask=0000 0 0

[user'a dodałem, bo z lektury wywnioskowałem, że dzięki temu z poziomu zwykłego użytkownika będzie można uruchomić menedżer dysków/systemu plików]

Przepraszam, że znów poruszam ten temat, ale nigdzie nie znalazłem jasnego opisu rozwiązania mojego problemu i jesteście moją ostatnią deską ratunku... Z góry dzięki :)

/dev/sda1 /mnt/c_drive ntfs-3g user,rw,defaults,umask=0000 0 0

/dev/sda1 /mnt/c_drive ntfs-3g user,rw,auto,defaults,umask=0000 0 0

i będzie śmigać; w takim układzie user(s) jest zbędne, bo będzie zamontowane przy starcie systemu

niestety, jak zapewne zauważyłeś, Fedora ma coś tam do automatycznego montowania partycji i Gnome / KDE potrafią trochę zgłupieć; Gnome na przykład na pulpicie pokaże te partycje zamontowane po dwa razy (co jest niemożliwe w teorii); jeśli nie używasz KDE i Gnoma to takie montowanie przez fstaba jest spoko; tak przynajmniej jest u mnie, ale może to kwestia konfiguracji

montowanie przez fstaba jest spoko;