Skocz do zawartości

Zadanka

-Kola-

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników. Jestem tu nowy. Niestety jeśli chodzi o (_linuxa_ → Linuksa) ORT to jestem laikiem. Pod koniec wakacji muszę napisać sprawdzian, aby przenieść się do innej szkoły. Materiały posiadam, uczę się, ale parę pytań jednak mam. Piszę to, żeby nie było, że wpadł pierwszy lepszy trzynastolatek i mówi zróbcie mi to to i to. Nie idę na łatwiznę. Mam wiele zadań, z którymi sobie poradziłem, nie potrafię zrobić jednak:

1. Wyświetl domyślną ścieżkę wyszukiwania w systemie dla twojego konta. (podaj polecenie)

2. Wyświetl domyślną ścieżkę dostępu dla twojego konta (podaj polecenie)

3. Plik lilo.conf znajduje się w katalogu /etc . Wyświetl jego trzecią i czwartą linijkę.

4. Znajdź wszystkie pliki znajdujące się w katalogu /usr/local/doc spełniające warnuki: dowolna nazwa zakończona na .htm i wielkość conajmniej 10 KB. Listę tych plików zapisz do pliku o nazwie HTM.

Jak przypuszczam 1 i 2 to to samo, ale głowy nie dam. Do tej pory zrobiłem 26 zadań. Mógłby mnie ktoś wspomóc ?

Ok.

Skoro nie jesteś leniwy i masz dużo czasu to nakarmię Cię manualami. W Linuksie wyświetlasz je wpisując w terminalu/konsoli man polecenie (wychodzisz klikając q ;)), a jesli nie masz Linuksa to zamiast konsoli używasz google.

4. man find + bash przekierowanie wejścia/wyjścia

3. man head + man tail

2. i 1. ktoś tu chyba próbował przeformułować, żeby nie brzmiało wprost (w to, że pisał pytania na imprezie lub nie znając Linuksa wątpie :blink: ), na moje oko chodzi o ścieżki wyszukiwania poleceń i do katalogu domowego: man bash - sekcja o zmiennych, ewentualnie podstawowe zmienne środowiskowe Linuksa w googlach

pozdrawiam,

powodzenia

1. Wyświetl domyślną ścieżkę wyszukiwania w systemie dla twojego konta. (podaj polecenie)

2. Wyświetl domyślną ścieżkę dostępu dla twojego konta (podaj polecenie)

(...)