Skocz do zawartości

Migotanie Ekranu Po Podniesieniu Klapy W Laptopie

dzusik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym użytkownikiem linux-a, zainstalowałem niedawno fedore 10 na moim laptopie (ACER TravelMate 4102 WLMi), wszystko jest pięknie i ładnie, dzięki poradnikowi, ale mam problem polegający na tym, że jak opuszczę klapę ekranu to po ponownym jest otwarciu ekran zaczyna migotać z różną częstotliwością. Próbowałem się wylogować i zalogować ponownie ale to nie pomogło, po wylogowaniu się ekran logowanie wygląda normalnie i nie migocze, natomiast jak się ponownie zaloguje to znowu zaczyna się migotanie. Jedynym sposobem jest na razie restart systemu.

Czy miał ktoś z Was podobny problem?

Może mój plik xorg.conf coś wyjaśni:

# Xorg configuration created by system-config-display

Section "ServerLayout"
Identifier     "single head configuration"
Screen      0  "Screen0" 0 0
EndSection

Section "Files"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option	    "AIGLX" "on"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier   "Monitor0"
ModelName    "LCD Panel 1280x800"
HorizSync    31.5 - 50.0
VertRefresh  56.0 - 65.0
Option	    "dpms"
EndSection

Section "Device"
Identifier  "Videocard0"
Driver      "radeon"
Option	    "OpenGLOverlay" "off"
Option	    "VideoOverlay" "on"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device     "Videocard0"
Monitor    "Monitor0"
DefaultDepth     24
SubSection "Display"
	Viewport   0 0
	Depth     24
EndSubSection
EndSection

Section "Extensions"
Option	    "Composite" "Enable"
EndSection

Proszę o ewentualną pomoc jak to migotanie można usunąć

Zmień sterownik karty graficznej (np. na fglrx) lub wyłącz blank_screen (zakładając, że używasz gnome). Sposób jest kilka, przykładowy: uruchom gconf-editor i wtedy /apps/gnome-power-manager/lock i odhacz blank_screen lub /apps/gnome-power-manager/buttons i dla lid_ac i lid_battery ustaw wartość na nothing.

Do fglrx to trzeba zainstalowac sterowniki ;)