Skocz do zawartości

Hplip W Fedora 12 X86_64

ebart

Rekomendowane odpowiedzi

Nie moge znaleźć informacji jak to jest z hplip w różnych architekturach.

Jestem początkującym użytkownikiem Fedory12 proszę o wyjaśnienie.

Zainstalowałem niedawno Fedorę 12 x86_64. Instalator zainstalował mi pakiet hplip, dokładniej

hplip.x86_64 3.9.8-21.fc12 widać z tego że to pakiet 64bit.

Mam urządzenie (drukarka i skaner w jednym) hp Deskjet F2400, próbowałem ją zainstalować - nie działa.

Na stronie http://sourceforge.net/news/?group_id=149981&id=278402 czytam że to urządzenie wymaga

najnowszej wersji hplip 3.9.10 , ale tam w ogóle nie podają czy to jest hplip dla wersji 32bit czy 64bit.

Z drugiej strony numeracja się zgadza bo poprzednią wersją hplip była 3.9.8.

Czy ten sam hplip pasuje do 32bit i 64bit i powinienem go zainstalować yumem, próbowałem robić uaktualnienie

i wyszło że nie ma nowej wersji, czy tu trzeba najpierw zainstalować dodatkowe repozytorium, ale jakie.

Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tego problemu. :rolleyes:

W Fedorze przy pomocy yum możesz zainstalować pakiety dostępne w określonych repozytoriach lub ściągnięte lokalnie paczki *.rpm - jak widać paczki *.rpm nie są dostępne, więc pozostają Ci dwa rozwiązania:

1.spróbować zainstalować paczkę *.run (wg mnie gorsze rozwiązanie)

2.samodzielnie skompilować źródła dostępne w paczce *tar.gz (moim zdaniem to jest lepsze rozwiązanie, jeśli masz jakie takie pojęcie o temacie) → http://wiki.fedora.pl/wiki/Instalacja_programu_ze_źródeł

Oczywiście możesz poszukać w sieci - może ktoś przygotował jakąś nieoficjalna paczkę z najnowszymi sterownikami.

[EDIT]

Teoretycznie na F11 daje się to przekompilować, nawet jakąś paczkę *.rpm na podstawie hplip.spec od wersji 3.9.8 zrobiłem, ale nie daję żadnej gwarancji że to poprawnie zadziała. Zaraz spróbuję na F12.