Skocz do zawartości

Yum Update I Podwójna Fedora

Wojtek.wk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym użytkownikiem Fedory i bardzo proszę o pomoc z następującym problemem: ostatnio zaktualizowałem Fedorę przy pomocy yum update. Wszystko się ładnie zaktualizowało, tylko teraz, gdy uruchamiam komputer, w ekranie, w którym zazwyczaj wybieram uruchamianie Fedory lub Windowsa, teraz mam dwie wersje Fedory, starą, sprzed aktualizacji i nową zaktualizowaną. Trochę to jest dziwne i wydaje mi się, że tak nie powinno być. Czy ktoś wie, jak mogę sobie z tym poradzić i czemu tak się dzieje? Chciałbym, żeby był wybór tylko między nową, zaktualizowaną wersją i Windowsem.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Podwójny wpis wynika stad, ze czasem zdarza sie (rzadko, ale jednak), ze nowy kernel zawiera blad i nie pozwala uruchomic systemu lub powoduje bledy w czasie pracy. Wtedy korzystajac ze starego wpisu mozna uruchomic poprawnie dzialajaca - choc starsza - wersje. Taka "polisa na zycie systemu" ;)

Fedora jest tak skonfigurowana, ze przechowuje 3 ostatnie jadra. Jesli bardzo drazni Cie taki wpis, to mozesz usunac odpowiedni linijki z /boot/grub/grub.conf (pliki jadra oraz pakiety w bazie zostana zachowane - wpis zniknie tylko z menu GRUBa) albo jesli lubisz ryzyko to mozesz:

1. usunac stare jadro

yum remove kernel-<wersja starszego jadra>

albo (wersja dla kompletnych szalenców):

2. zmienic parametr "installonly_limit=3" w pliku /etc/yum.conf na "installonly_limit=1" ph34r.gif - wówczas przy nastepnej aktualizacji jadra system (yum) pozostawi tylko najnowsza wersje a wczesniejsze usunie.

Osobiscie odradzam pozbywanie sie starszego jadra, ale ostateczna decyzja nalezy rzecz jasna do Ciebie.

[EDIT]

Jako ze jestes, jak piszesz, poczatkujacym uzytkownikiem Fedory proponuje Ci zapoznanie sie z naszym poradnikiem → http://wiki.fedora.pl/wiki/Poradnik oraz innymi artykulami na naszej wiki → http://wiki.fedora.pl

• Upvote 2