Skocz do zawartości

Muzyka Przez Terminal


Heos

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Poszukuje programu, który pozwoli mi sluchac muzyki bez graficznego interfejsu - tylko za pomoca konsoli.

 

 

Dodane

Jako, ze nie moge zmienic nazwy tematu dodam, ze juz znalazlem co chcialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to → http://mp3blaster.sourceforge.net/

 

Albo

yum install mpg321

 

[EDIT]

Jakby co, to wlasnie zrobilem paczke mp3blaster-3.2.5-1.x86_64.rpm pod F13 - moge zrobic dla F14 i ew. na inne architektury.

Oparlem sie na znalezionej w sieci paczce dla FC1 (slownie: jeden :)) i wykorzystalem tego speca do zbudowania paczki z najnowsza dostepna wersja mp3blaster 3.2.5.

Poniewaz nie jestem "rasowym" programista, wiec zeby ulatwic sobie zycie usunalem obsluge LIRC (kto obsluguje konsole tekstowa pilotem? :blink: ) oraz wywalilem fragmenty odpowiedzialne za obsluge formatu SID - to chyba format audio z Commodore, wiec chyba strata nie jest wielka ;)

Edytowane przez WalDo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak się głupio zapytam... Głupio, bo szczerze i bezwstydnie mówiąc nie chce mi się zgłębiać tematu. Wybaczcie.

 

Jak się korzysta z ncmpc? Uruchamiam i widzę bez końca "Connecting to localhost... [Press q to abort]".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak się głupio zapytam... Głupio, bo szczerze i bezwstydnie mówiąc nie chce mi się zgłębiać tematu. Wybaczcie.

 

Jak się korzysta z ncmpc? Uruchamiam i widzę bez końca "Connecting to localhost... [Press q to abort]".

 

MPD to demon który uruchamia się ze startem systemu. i w tle wykonuje całą brudną robotę. Ncmpc i każdy inny klient łączy się do niego po TCP i służy tylko do sterowania. Wybór klienta sprowadza się w sumie do wyboru estetycznego, i trochę funkcjonalnego, bo nie każdy klient ma zaimplementowaną obsługę wszystkich funkcji MPD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...