slabypingwin

Jakie Powinno Być Prawidłowe Ciśnienie W Kołach Roweru ?

12 postów w tym temacie

Mój rower ma koła 26" , opony 26 x 1,75 47559.

W czwartek zauważyłem brak powierza w przednim kole .

Po wyjęciu dętki okazało się że nie jest ona przebita szkłem czy gwoździem , ale "rozlazła się" w pobliżu wentyla na tym "szwie" który idzie po całym obwodzie dętki . Wentyl jest taki jak w samochodzie , dlatego rowerek pompuję pompką samochodową .

W instrukcji roweru pisze aby pompować go na tyle żeby po naciśnięciu palcem opona uginała się z pół cm .

W sklepie rowerowym mówili mi że oni pompują rowery na 3 - 3,5 atmosfery . Od tamtej pory staram się pilnować by było u mnie te 3 atmosfery . Nie wiem więc teraz - czy u mnie dętka rozlazła się na szwie w pobliżu wentyla dlatego że ma już 8 lat , czy też dlatego że za bardzo dbam o ciśnienie na poziomie 3 atmosfer

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w kołach o rozmiarze podanym na początku posta

Dzięki za porady

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A nie masz znasz innego forum rowerowego czy masz rower marki Fedora?

O ile dobrze pamietam to wskazane jest 65hPa on roads, 45hPa off roads. No i zalezy od tego ile wazysz.

Zalecane cisnienie pisane jest zazwyczaj na boku opony.

 

Nie kontynuujmy tego watku na forum Linuksa.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Otworze jesli pozwolisz, WalDo. Badz co badz to Hyde Park, dopóki dany watek nie zejdzie na zla droge nie ma sie co tak spieszyc z zamykaniem :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak uwazasz... Ale wciaz - mimo mojego duzego zamilowania do rowerów - wydaje mi sie, ze fedora.pl nie jest jedynym forum o tematyce rowerowej.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli zle pamietam :) Na forach rowerowych pisza o 4-4.5 atm czyli faktycznie jakies bzdury z tymi hPa napisalem.

Ale napisalem tez, ze cisnienie zalecane jest zazwyczaj naniesione z boku opony.

 

[EDIT]

Az poszedlem sprawdzic i oczywiscie wszystko pomieszalem. To przez pompke z dwiema skalami :)

Dobrze pamietalem tylko 45 w terenie i 65 po drogach tyle, ze PSI :) Czyli ok 30MPa albo 3atm a górna granica ok.0,45MPa albo 4,5atm

Edytowane przez WalDo
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

2 dni temu zauważyłem że uszło powietrze z tylnego koła

Czy to możliwe aby przednia i tylna dętka rozlazły się w

odstępie tygodnia :angry:

Wczoraj kupiłem nową detkę - dla tylnego koła .

Ale nie wiem jak prawidłowo zdjąć mechanizm przerzutki ,

tak by nic nie popsuć :wacko:

Przerzutka jest 3-stopniowa , wewnątrz piasty

JAK POPRAWNIE ZDEMONTOWAĆ PRZERZUTKĘ ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kiedys równiez szukalem informacji o tym ile powinno byc powietrza w kolach i znalazlem jedna ciekawa odpowiedz: 'przeczytaj co pisze na oponach i tyle'. I faktycznie, na moich oponach i oponach mojej zony pisze w jakich przedzialach ma byc cisnienie w oponach.

 

Pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Więc dziś wybrałem się do serwisu rowerowego .

Musiałem prowadzić rower 2,5 km......

 

'Majster' w serwisie pokazał mi kawałem drutu w tylnej oponie który przebił dętkę . Powiedział że tylna opona jest już w słabym stanie , i zaproponował założenie nowej opony na tył .

Miał na stanie 2 rodzaje chińskich opon - jedna za 22 zł , druga za 28 zł . Powiedziałem by założył tą chińską , ale trochę lepszą za 28 zł ;

 

2012110315h12m50.jpg

 

Na tej oponce jest napisane ; 40 PSI , 280 kPa.

Tylko że w serwisie pompka z ciśnieniomierzem pokazała jemu 3 atmosfery a gdy ja sprawdziłem swoim domowym ciśnieniomierzem , to on pokazzał mi 2,5 atmosfery . Ciekawqe który z nich pokazuje prawdę a który nie

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I tak musisz sprawdzic na wyczucie :) Jeszcze raz powtarzam, ze sporo zalezy od masy rower+cyklista oraz od nawierzchni. Na asfalt dobic mocniej, na gruntowe drogi odpuscic, zeby amortyzowalo, ale z wyczuciem, zeby na pierwszej lepszej krawedzi (np.zle pokonanym krawezniku) nie zaliczyc snakebite.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Przede wszystkim trzeba się trzymać tego, co producent napisał na oponie. Na każdej oponie jest podany przedział ciśnienia i w tym przedziale można sobie decydować- na szosę więcej powietrza, na wertepy mniej. Pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja po mieście jeżdżę na oponach Schwalbe (ścianka boczna w oponie jest wzmocniona kevlarem) i pompuję ciśnieniem ponad 3,5 ATM - daje to większą prędkość o ok.15%. Opona nie robi się za szeroka mawet przy takim ciśnieniu.
Do jazdy w terenie semi-slicki z ciśnieniem 1,9 lub mniejszym (lepsze właściwości trakcyjne i amortyzacyjne).

Pozdrawiam :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz