Skocz do zawartości

ydpdict - instalacja ze źródeł, jak?


beschu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was zainstalował ydpdict na Fedorze?

Niestety nie znalazłem ani gotowego pakietu dla Feodory 30 ani pakietu z binarkami, więc chcę go skompilować ze źródeł. Pragnę dodać, że nigdy nie bawiłem się w kompilację i jestem nowy w Fedorze .

Źródła i instrukcję instalacji znalazłem tutaj:

https://github.com/wojtekka/ydpdict

 

Niestety po ściągnięciu źródeł z githuba nie potrafię sobie poradzić z kompilacją - wbrew instrukcji nie widzę w głównych katalogach "libydpdict" oraz "ydpdict" plików configure., tylko configure.ac.

 

libydpdict-master]$ sudo ./configure
sudo: ./configure: command not found


libydpdict-master]$ ls
AUTHORS  autoclean.sh  autogen.sh  ChangeLog  configure.ac  COPYING  FILE-FORMAT.md  include  Makefile.am  misc  NEWS  pkgconfig  README.md  src  TODO

ydpdict-master]$ ls
autoclean.sh  autogen.sh  config.rpath  configure.ac  contrib  COPYING  doc  m4  Makefile.am  mkinstalldirs  po  README.md  src  ydpdict.1.in  ydpdict.conf.in  ydpdict.pl.1.in

 

W jaki sposób mogę ten program skompilować? Czy coś przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po doinstalowaniu "automake"  i "libtool" udało się uruchomić autogen.sh.

Następnie ./configure, make i make install i tak "libydpdict" udało się zainstalować.

 

Niestety przy samym "ydpdict" krzaczy się teraz przy "make":

make[2]: Entering directory '/home/costam/Desktop/ydpdict-master/ydpdict-master/src'
/bin/sh ../libtool  --tag=CC   --mode=link gcc -Wall -g -O2 -DHAVE_CONFIG_H -I/usr/local/include   -DSYSCONFDIR=\"/usr/local/etc\" -g -O2 -DHAVE_CONFIG_H   -o ydpdict ydpdict-ydpconfig.o ydpdict-ydpsound.o ydpdict-ydpdict.o ydpdict-xmalloc.o ydpdict-adpcm.o -lm  -lncursesw -L/usr/local/lib -lydpdict  -lao   -lncursesw
libtool:   error: unsupported hardcode properties See the libtool documentation for more information. Fatal configuration error.

Jakieś pomysły?