Skocz do zawartości

Jak Postawić Serwer Www

WaLeC

Rekomendowane odpowiedzi

Zainstalowałem Fedorę 4, oczywiście bez serwera www, bo chciałbym sam go skonfigurować, czy ktoś pomoże mi w tym, albo z jakich pakietów mam skorzystać...

Chciałbym zainstalować apacha, bo chyba on będzie najlepszy pod tym względem z obsługą php...

Chciałbym sie zapytać, jakiego apacha użyć do tego, chodzi mi o wersję oraz jakiej wersji php użyć i jak to ze sobą połączyć... ??

czy instalować to z rmp'ów od fedory czu poszukać i jakiś najnowszych ze stron apacha i php

czy ktoś ma jakiś sprawdzony manual jak połączyć i skonfigurować to ze sobą...

jestem powiem szczerze początkujący, a chciałbym postawić serwer i wziąć do tego domenę, bkz.ostroleka.pl w home.pl

jeśłi ktoś podpowiedziałby co mam zrobić byłbym wdzięczny...

pozdrawiam

Opisów, jak postawić apache'a z php było dość sporo na forum. Radze troche pobuszować w archiwum, to pewnie wiele niejasności wyjaśni.

Co do instalacji, to najlepiej z paczek przez yuma stargać. Przy wpisanych odpowiednich repach wszystko się w najnowszych wersjach ściągnie (przynajmniej powinno). Ktoś tu ostatnio podawał linka do anglojęzycznego opisu, jak postawić to wszystko (i jeszcze troche) właśnie na FC4.

Na googlu jest jeszcze więcej info na ten temat, ale do kompilacji ze źródeł. Radze również się z nimi zapoznać, przynajmniej w celu poznania, jak się to później w plikach konfiguracyjnych ustawia.

Co do domeny, to musiałbyś też sobie postawić serwer dns.

• 3 months later...
  • 1 month later...

tutaj jest opisany apache 1.3

a czy byłoby coś z opisów już do nowego apacha ??

2.2 albo 2.0 i tez najlepiej z ssl

z góry za wszystkie odnośniki do opisów dziękuję, te co wyżej tez mi duzo dały, trochę zaczełem się rozeznawać w tym i trochę rozumieć, jak się juz któryś nasty opis czyta...

pozdrawiam

yum install httpd
yum install php
yum install mod-php
yum install mysql
yum install php-mysql