Skocz do zawartości

Suspend To Ram I Wybudzenie, A Przycisk Power

misiek1928

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Właśnie szukam idealnej dystrybucji na laptopa i jak na złość wszystkie (!) mają ten sam problem we współpracy z moim sprzętem - nie jest to jedyne miejsce w którym o to pytam - chcę uwolnić laptopa od MS i tylko ten drobiazg stoi na przeszkodzie. Co gorsza problem jest banalny i zapewne niezbyt trudny do rozwiązania dla zaawansowanego użytkownika. Ja choć nie jestem nowy w świecie linuksa, to nie jestem też wyjadaczem...

W czym rzecz:

Wszystko hula bez najmniejszych problemów poza jednym małym, irytującym szczegółem. Laptop ten nie posiada zatrzasku klapy, którego zwolnienie wybudza ze stanu uśpienia S3. Usypiam go poprzez maknięcie klapy lub Fn+F12 to jest standard. Wybudzenie zaś może odbyć się TYLKO I WYŁĄCZNIE przez wciśnięcie przycisku POWER. I tutaj zonk.

Wciskam POWER, komputer wybudza się na sekundę lub dwie, po czym gaśnie. To nic dziwnego, w końcu system dostaje info o złożeniu zamówienia na POWER-OFF Wink wywołanego wciśnięciem przycisku POWER!

Jak zatem rozwiązać tę zagwozdkę? Znalazłem pewny trop który ma już brodę LINK ale niewiele z tego rozumiem...

Może jakieś inne rozwiązanie?

P.S. Próbowałem w KPowerSave zmienić ustawienie przycisku POWER na (nic) co oznacza przywołanie menu wyboru czynności, ale nic to nie daje, to tylko akcja KDE - sygnał przycisku jest widać niezależny :(

Pozdrawiam uprzejmie,

Ja może jakieś herezje tu zaraz napiszę, bo na laptopach się nie znam, ale...

U mnie na zwykłym desktopie jest AwardBIOS a w nim opcja umożliwiająca ustawienie akcji na wciśnięcie PowerOff. Kiedy ustawione jest "Instant-Off", to krótkie naciśnięcie klawisza PowerOff (<4 sek.) powoduje "miękkie", software'owe wyłączenie komputera. Gdy uśpię kompa mam dokładnie taki objaw jak napisałeś - budzi się, żeby się wyłączyć.