Skocz do zawartości

Wskaźnik Stanu Baterii - Fedora 15


borysjr

Rekomendowane odpowiedzi

HP Compaq 615

Fedora 15

 

Postaram się szybko przejść do sedna sprawy, ale krótki wstęp nie zawadzi. Po wydaniu najnowszego Ubuntu poczułem silną potrzebę zmiany systemu :) Zainstalowałem Fedorę 15. Wszystko odbyło się bez najmniejszych problemów. W trakcie pracy zauważyłem jednak, że wskaźnik stanu baterii laptopa to znika, to pojawia się. Dodatkowo dość często słyszę dźwięk parkowania głowicy na dysku. Pracując na zasilaniu zauważyłem również, że pierwszego dnia ów znikający wskaźnik stanu baterii pokazywał 100%, drugiego - 99%, a dzisiaj już 98%. W terminal wpisałem (zaznaczę, że nie znam się za bardzo na Linuksie i znalazłem te komendy w Internecie :P):

 

cat /proc/acpi/battery/BAT0/info

 

oraz

 

cat /proc/acpi/battery/BAT0/state

 

Stan baterii: charged. Zakładam, że przy naładowanej baterii ikonka stanu powinna w ogóle zniknąć i ew. pojawić się, gdy bateria nie jest "pełna". Jakkolwiek "mrugająca" ikona (oprócz denerwowania mnie) pewnie wielkich szkód nie czyni, to zmniejszający się maksymalny stan baterii oraz zbyt częste parkowanie nie jest pocieszające. Proszę o jakąś podpowiedź. Czy ktoś ma podobny problem? Czy da się wyeliminować "znikanie i pojawianie się"? Czy mam się niepokoić? :P

 

Z góry dziękuję, serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracując na zasilaniu zauważyłem również, że pierwszego dnia ów znikający wskaźnik stanu baterii pokazywał 100%, drugiego - 99%, a dzisiaj już 98%.

To jest normalne. Nie jest możliwe, aby bateria ładowała się za każdym razem do tego samego poziomu. Możesz odczytać maksymalną pojemność jaką przewidział projektant i zawsze będzie ona różna od faktycznej sumarycznej pojemności akumulatorów. Dlatego też procentowo te wartości będą skakać między 95% a 100% przy maksymalnym naładowaniu i to nie oznacza, że bateria pada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach