Skocz do zawartości

Pisanie Okienkowych Aplikacji W C++


Daniello

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki program służy do budowania graficznych interfejsów programów w C++ (oczywiście linuksowych).?? Coś w tym stylu co windowsowy C++ builder. Bardzo proszę o konkrety. Jestem początkującym programistą i dopiero co nie dawno zacząłem się uczyć. A jako mój pierwszy podstawowy język wybrałem C++ cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezyk wybrales bardzo dobry tongue.gif Jesli chodzi o takiego okienkowe(tzn. a'la WYSIWYG) tworzenie aplikacji proponuje QtDesigner. Program jest na tyle intuicyjny ze nie wymaga slow komentarza. Jesli natomiast chcesz tworzyc aplikacji tylko i wylacznie za pomoca kodu to proponuje zajrzec do jakis kursow... Jesli znasz angielski do dolaczone sa tutoriale do qt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel_2005 Według mnie zanim zajmiesz się programowanie graficznych interfejsów skup swoją uwagę na programach konsolowych. Najlepiej zacznij od czystego C. Później jakieś aplikacje w ncurses ,a gdy już nabierzesz dobrych nawyków i biegłości rozszerz go o programowanie obiektowe -> C++.

Zgadza się z tym co pisał sorror do "obiektowości" lepiej dochodzić małymi ale zdecydowanymi krokami, na szaleństwa przyjdzie czas smile.gif

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Za 2 tygodnie mam egzamin z C++ Bulder (oczywiście sprawa dotyczy środowiska windowsowego).

Nie bardzo miałem ochotę uczyć sie tego języka ( po nauczeniu się VB6 jakoś nie bardzo miałem ochotę przenieść się na coś innego). Z C++ builder wiem tylko tyle co na zajęciach zdążyłem "wyczaić".

 

Egzamin będzie trywialny - same podstawy na poziomie szkoły średniej. Zanim do niego przystąpie chciałbym napisać w domu kilka linijek kodu. Problem w tym, że od kilku miesięcy nie mam już Windy (co mnie wcale nie martwi).

 

Pytanie brzmi, który z programów jest najbardziej zbliżony do C++ Buildera.