Jacek111 Napisano Luty 12, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Luty 12, 2010 Witam wszystkich Na wstępie powiem że jestem zielony jeżeli chodzi o linuxa ale szybko się uczę:-) Mam pierwsze pytanie: jak zologować się w terminalu jako root? W postach jest żeby wpisać su i nacisnąć enter a następnie podać hasło. U mnie po wpisaniu su i naciśnięciu enter wywala komunikat bash: /bin/su: brak dostępu Jest jakaś inna możliwość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
@Sorror Napisano Luty 13, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Luty 13, 2010 Poza tym: su - (spacja myślnik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil1998 Napisano Luty 13, 2010 Zgłoszenie Share Napisano Luty 13, 2010 Edited by Sorror: Jak nie zadziała to tu napiszesz. Głupoty wycięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek111 Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano Luty 14, 2010 Sprawdzimy więc co ma to "su" dokładnie:ls -al /bin/su Póki co możesz się zalogować przełączając się na konsolę tekstową, wciśnij ctrl+alt+F2 (F1 to Xsy i grafika). Tam wpisz jako login root i do tego hasło. Dzięki za pomoc Po podaniu powyższej komendy konsola zwraca: -rwsr-xr-x 1 root root 36864 lis 3 2008 /bin/su Kolejne moje pytanie to jak wyedytować w trybie tekstowym plik konfiguracyjny SELinuxa? Chodzi o to, że praktycznie nic nie mogę uruchomić bo pojawia się: Odmowa AVC Wyczytałem na tymże forum, że trzeba wyłączyć SElinuxa w pliku konfiguracyjnym, ale w trybie graficznym nie mogę tego zrobić bo nie mam prawa zapisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...