Skocz do zawartości

Logowanie Jako Root


Jacek111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Na wstępie powiem że jestem zielony jeżeli chodzi o linuxa ale szybko się uczę:-)

Mam pierwsze pytanie:

jak zologować się w terminalu jako root?

W postach jest żeby wpisać su i nacisnąć enter a następnie podać hasło.

U mnie po wpisaniu su i naciśnięciu enter wywala komunikat

bash: /bin/su: brak dostępu

 

Jest jakaś inna możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sprawdzimy więc co ma to "su" dokładnie:
ls -al /bin/su

 

Póki co możesz się zalogować przełączając się na konsolę tekstową, wciśnij ctrl+alt+F2 (F1 to Xsy i grafika). Tam wpisz jako login root i do tego hasło.

 

Dzięki za pomoc

 

Po podaniu powyższej komendy konsola zwraca:

-rwsr-xr-x 1 root root 36864 lis 3 2008 /bin/su

 

Kolejne moje pytanie to jak wyedytować w trybie tekstowym plik konfiguracyjny SELinuxa?

Chodzi o to, że praktycznie nic nie mogę uruchomić bo pojawia się: Odmowa AVC

Wyczytałem na tymże forum, że trzeba wyłączyć SElinuxa w pliku konfiguracyjnym, ale w trybie graficznym nie mogę tego zrobić bo nie mam prawa zapisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] w trybie graficznym nie mogę tego zrobić bo nie mam prawa zapisu.
Nie w trybie graficznym, tylko jako zwykły user.

Jakiś prosty edytor powinieneś mieć. Domyślnym edytorem w linuksie jest vi, ale on wymaga pewnej wprawy na początku. Niezły jest nortono-podobny mcedit z midnight commandera. Możesz także używać edytorów graficznych, a nie wim jaki masz zainstalowany: mousepad (to z XFCE), gedit (z GNOME), kate (z KDE). Każdy z nich powinno dać się odpalić z konsoli po zalogowaniu jako root.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w trybie graficznym, tylko jako zwykły user.