Skocz do zawartości

Niemiłe Odpowiedzi


SeeM

Rekomendowane odpowiedzi

zauważyłem, że niektórym kończy się cierpliwość w stosunku do nie zawsze mądrych pytań nowych użytkowników Fedory - niedobrze to tych "niektórym" świadczy, co przenosi się na markę całego forum; nie wiem czemu tak podchodzicie do waszych zobowiązań w stosunku do użytkowników (bo moderowanie/adminowanie/udzielanie się jest zobowiązaniem, które sami sobie narzuciliście), ale zmieńcie to, póki ktokolwiek szuka tu waszej pomocy

 

jeśli pytanie jest zadane nielogicznie, niegramatycznie, z błędami ortograficznymi: TRUDNO; pytanie jest, jakie jest i stoi za nim konkretny użytkownik mający problem z komputerem; jeśli ktoś do pytana miałby dołączyć logi, 5 plików konfiguracyjnych i config swojego jądra, to nie szukałby pomocy na tym forum - zwyczajnie by jej nie potrzebował

 

wszelkie odpowiedzi typu "wymagamy odrobiny myślenia", czy "nie jesteśmy tu zatrudnieni" są bez sensu; żeby stanąć na piedestale, czytać jakie to głupki piszą na forum i odpowiadać bez sensu nie trzeba mieć jakiejkolwiek znajomości Fedory; wy ją ponoć macie, więc odłóżcie korony i wykorzystajcie ją, żeby pomóc użytkownikom; a jeśli nie wiecie jak, to przynajmniej niczego nie piszcie; jesteście moderatorami - jeszcze lepiej, możecie zamknąć temat i opisać jego autorowi co jest nie tak, co powinien wiedzieć i jakie informacje przygotować przed zadaniem pytania

 

tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czyli twierdzisz, że lepiej olać 70% użytkowników bo robią wielkie błędy, albo są nie kumaci, zamiast im mocno dać do zrozumienia jak się powinno zrobić i pomóc?

Jesteśmy ludźmi, my też mamy ograniczone zasoby cierpliwości. W końcu jest regulamin forum i tak (_na prawdę_ → naprawdę) ORT gdyby ktoś tego regulaminu przestrzegał, to na forum pewnie by był jeden temat tygodniowo, bo na wszystkie inne odpowiedziano w Google.

 

wszelkie odpowiedzi typu "wymagamy odrobiny myślenia"
Być może jest to nie miłe, jednak prawdziwe. Tu jest Linux, tu trzeba minimum pomyślunku nad tym co się robi. Jeśli, ktoś nie potrafi wymyślić chociażby, aby dane hasło do Google wpisać to wypadało by zwrócić mu uwagę.

 

Problem ogólnie jest taki, że nie dość, że ktoś marnuje nasz czas, to na dodatek swój, bo odpowiedź na pytanie mógłby znaleść szybciej niz by napisał tu posta...

Oczywiście nie mówię o wszystkich, tylko o tych jak to nazwałeś: "obrażanych".

 

No, a jeśli ja np. próbuję pomóc, a koleś jak to się mówi, jest nie kumaty to można stracić cierpliwość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SeeM - odpowiem krótko: tak, bywam niemiły (czasem to zbyt delikatne określenie), ale powiedz mi czy czytałeś regulamin forum? Większość z tych ludzi ma w d... mnie, Ciebie i wszystkich na forum. Chcą tylko żeby wszyscy maksymalnie skupili na nich swoja uwagę, rzucili wszystkie zajęcia i zabrali się do pomocy. Jakiej tam pomocy...? Żądają, żeby zrobić coś za nich, wyszukać im, podać gotowca na tacy, "tylko prostym językiem, bo jestem nowy" - czytaj: "żebym nie musiał się wysilać i myśleć". Znacznej części (większości?) tych "nowych użytkowników Fedory" nie chce się nawet przez chwilę użyć mózgu, bo i po co jak zawsze znajdzie sie jakiś frajer, który po raz 257. odpisze, że aby się zalogować na roota to trzeba wpisać "su" z myślnikiem i że ten myślnik jest ważny (chociaż temat o tym jest podpięty na odpowiednim forum). To samo dotyczy tematów "mam czarny ekran po instalacji" i podobnych często spotykanych i szeroko, dokładnie opisywanych problemów.

 

Co do formy pytań: osobiście przestałem już w ogóle, w jakikolwiek sposób odpowiadać na niegramatyczny bełkot, którego nawet sam autor by nie zrozumiał, gdyby chciało mu się ruszyć głową i przed wysłaniem odpowiedzi przeczytać jak niezrozumiałe bzdety wpisały jego bezmyślne palce - palce, bo mózgu przy pisaniu postów spora część "dzieci neostardy" nie używa.

 

Wyrozumiałość? Tak! Dla tych którzy sami czegoś próbują, starają się sformułować pytanie w miarę jasno, podając możliwie najwięcej szczegółów. Co do pozostałych do moja wyrozumiałość kończy się na tym, że nie kasuję natychmiast bełkotliwych, bezsensownych wpisów (a jako moderator powinienem, dodając jeszcze "oszołomowi" ostrzeżenie).

 

Pomoc? Tak! Dla tych, którzy starają się sami sobie pomóc i potrzebują wsparcia a nie lekcji, którą sami sobie mogliby zafundować po 30 sekundowym poszukiwaniu w Googlach.

 

Zaraz usłyszę, że zapomniałem jak to było na początku. Nie, nie zapomniałem. Zawsze zaczynałem od przeczytania jakiegoś "CHIP-a" czy innego pisemka, żeby mieć podstawy jak to w ogóle działa, potem szukałem informacji we wszelkich dostępnych źródłach (zazwyczaj u znajomych, bo z netem jeszcze parę lat temu słabo było), potem próbowałem coś sam zrobić a dopiero jak nie wyszło to pytałem na forach czy listach dyskusyjnych.

 

P.S. Ale nie martw się :) Rosną nowi ludzie, mają cierpliwość, odpowiadają i chwała im. Szkoda tylko, że coraz trudniej na forum znaleźć wartościową informację - to właśnie przez takich "nowych użytkowników".

P.S.2 Miało być krótko - wyszło jak zwykle. Sorki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wrażenie, że to forum jest bardzo ludzkie, m.in. dlatego się na nim odzywam (mimo, że sam nie wiele wiem). Czasem jak czytam komentarze na dobreprogramy.pl albo filmweb.pl to ręce opadają, kultura poszła w las. Tam to generalnie szkoda się odzywać, bo zaraz ktoś Cię wyzwie od śmieci, pedałów, debili i wszystkiego czego dzieci uczą się na przerwie. Tu jest spoko.

 

Szkoda tylko, że coraz trudniej na forum znaleźć wartościową informację - to właśnie przez takich "nowych użytkowników".

To prawda, tematyka tutaj jest wyjątkowo lekka. Ale pytanie czego byś oczekiwał? Szukając odpowiedzi dotyczącej konkretnego programu, szukam na stronie owego programu. Tutaj tematy kończą się na "nie mogę uruchomić programu..." albo "jak skonfigurować taką sieć". Można pisać poradniki, to się ludzie będą pytać pod postami o szczegóły. Ciekawa informacja to więcej subskrybentów (?), więcej ludzi to więcej tematów i... wartościowych informacji. Jest też druga strona, skoro brak ciekawych informacji tzn. że ludzie nie mają większych kłopotów. Sam się pochwalę, że wreszcie niczego nie knocę, zainstalowałem f10 rc1 (na blisko miesiąc przed oficjalnym wydaniem) i wszystko idzie jak gorący nóż w masło.

 

ps. miało być krótko - wyszło jak zwykle :lol: mi tu, wsio rado

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Ale nie martw się :) Rosną nowi ludzie, mają cierpliwość, odpowiadają i chwała im. Szkoda tylko, że coraz trudniej na forum znaleźć wartościową informację - to właśnie przez takich "nowych użytkowników".
Tym ludziom kiedyś też się cierpliwość skończy :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. To forum jest na bardzo przyzwoitym poziomie, jeśli zaś pojawiają się niemiłe czy kąśliwe odpowiedzi, to zwykle w uzasadnionych okolicznościach. Jeśli ktoś zadaje pytanie "nie działa mi sieć, dlaczego?", to ja osobiście wolę a) zignorować post b ) dać impuls autorowi do przemyśleń. I wcale nie podziwiam osób, którzy na tak zadane pytanie potrafią napisać książkę-posta z listą rzeczy, których nie przybliżył autor wątku opisując swój problem - taka pomoc nie zmusza do samodzielnego myślenia i tylko utwierdza autora w przekonaniu, iż jesteśmy tu po to, by mu służyć.

 

Wszyscy na pomoc innym poświęcamy nasz prywatny czas i nie widzę nic złego w niechęci do udzielania jej osobom, którym żal kilku minut własnego czasu na sensowne opisanie swojego problemu. Linux nie jest dla idiotów.

 

SeeM - tak więc jeśli chcesz zostać głównym męczennikiem forum nie widzę przeszkód. Narzekanie na poziom naszych odpowiedzi jest jednak nie na miejscu moim zdaniem, gdyż jest on naprawdę wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak mam problem, a akurat nie chce mi się pisać, albo nie mam czasu, to poprostu napisanie nowego Topicu odkładam na później, abym mógł zebrać więcej danych.

Z resztą teraz mam problem i myslę, że do końca tygodnia zobaczycie topic :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że taki temat prędzej czy później pojawia się na każdym forum... Jak dla mnie?

 

Dzieci neostrady będziemy wychowywać ogniem i żelazem

 

Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisali koledzy wyżej (z wyjątkiem Szanownego Autora wątku).

 

p.s. Wszystko zawiera się tu -> http://rtfm.killfile.pl/ Każdy powinniem zdać z tego egzamin, zanim zacznie korzystać z Internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie chce odpowiadać na pytanie o pomoc to niech nie odpowiada, jeżeli was męczy informować o istniejących poradnikach napiszcie, że jest w sieci/forum do tego poradnik ew. dodać żeby napisał w którym miejscu się zawiesza.

Nie ma sensu jechać po człowieku za to, że szuka pomocy na forum, bo sam fakt, że wygooglał gdzieś te forum znaczy że jednak trochę tego mózgu używa :) nie wspominając idei o popularyzacji (_linuxa_ → Linuksa) ORT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie akurat w duzej mierze zgadzam z SeeMem aczkolwiek reszta tez ma duzo racji. ciagle odpowiadanie na pytanie jak zainstalowac kmod-nvidia jest uciazliwe i calkowicie moze zawalic forum, a przez to powazne problemy zagina w gaszczu.

 

moja propozycja wiec jest taka (od razu mowie, ze nie wiem w jakim stopniu jest to mozliwe): utworzmy dzial Newbies czy jakos tak, ktorego posty nie beda uwzgledniane w Zobacz nowe posty (chociaz moze to juz skrajne rozwiazanie. niech chociaz te posty beda specjalnie oznaczone) i jak mod stwierdzi, ze pytanie jest od 'swiezaka' (czyt. mozna samemu latwo znalezc odp) wrzuci te posty wlasnie tam. osoby, ktore chca pomagac takim uzytkownikom, beda sobie tam wchodzic i odpowiadac.

 

warto by tez do tego dzialu wrzucic tematy podpiete, a post przeniesiony do tego dzialu, oznaczany bylby specjalnym wpisem z informacjami o googlu itp.

 

wiem, ze to wymaga pracy. sam pewnie nie pomoge, bo w sieciowych jezykach nie jestem zadnym ekspertem, ale to by byc moze rozwiazalo problem. nikt by sie nie mogl obrazic, ktos z dobrym sercem by mu pomogl i nie mielibysmy komentarzy, ktore czasem rzeczywiscie nie sa najsympatyczniejsze.

 

co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie chce odpowiadać na pytanie o pomoc to niech nie odpowiada,
Problem jest nie w tym, żeby nie odpowiadać. Problem jest w tym, żeby nie pisać :) Co z tego, że nie odpowiem na posta - jeśli go nie skasuję, to będzie on tu nadal leżał i zaśmiecał forum. To jest problem.

 

daf podał dość rozsądne (z małymi być może modyfikacjami) rozwiązanie problemu, ale nie sądzę, żeby ktoś (czytaj administratorzy :) ) był w stanie to zrealizować w krótkim czasie, chociaż może się mylę...

Tak więc jeśli o mnie chodzi, to czy Wam się to podoba czy nie, nadal będę w mniej lub bardziej sympatycznej formie (raczej mniej) udzielał reprymendy każdemu kto nie przyswoi sobie krótkich i zwięzłych reguł określonych w regulaminie forum z moim ulubionym rozdz.II pkt.2. a)-d) na czele :)

 

A gdyby jednak dało się utworzyć nowe forum typu "Dla początkujących", to być może rozwiązało by to sporo problemów i nieporozumień. Administratorzy, co Wy na to? Dodanie nowego forum to chyba nie jest jakaś specjalnie ciężka i absorbująca czas praca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...